Egy innovatív elektromos vasúti hálózatot terveznék, amely összeköti Sepsiszentgyörgyöt Brassóval, valamint a vidombáki repülőtérrel. Ezzel nemcsak a közlekedést tennénk zöldebbé és fenntarthatóbbá, hanem lehetőséget biztosítanánk a régió gazdasági fejlőd
Egy modern vasúti rendszer kiépítésével kívánom összekapcsolni Sepsiszentgyörgyöt Brassóval és a Vidombáki repülőtérrel, mindezt az Európai Unió forrásaival támogatva. A sepsiszentgyörgyi önkormányzat legutóbbi ülésén zöld lámpát adott a város részvételére egy ambiciózus közlekedésfejlesztési projekt keretein belül. A cél egy korszerű, elektromos vasúti hálózat létrehozása, amely nemcsak a városok, hanem a repülőtér közötti kapcsolatot is jelentősen javítaná – számolt be a Marosvásárhelyi Rádió.
A Brassói Metropolisz Egyesület indította el ezt a figyelemreméltó projektet, amelyet európai uniós források segítségével kívánnak megvalósítani. A tervek között szerepel a vasútvonalak korszerűsítése és villamosítása, az állomások és megállóhelyek felújítása, valamint új vonatszerelvények beszerzése is. Ez a beruházás nemcsak a közlekedési infrastruktúra fejlesztését célozza, hanem a környezettudatos közlekedés előmozdítását is.
A megállapodás részletezi a részt vevő önkormányzatok pénzügyi hozzájárulását. Sepsiszentgyörgy városvezetése a legutóbbi közleményében kiemelte, hogy a Sepsiszentgyörgyöt Brassóval és a vidombáki repülőtérrel összekapcsoló metropoliszvonat indítása egy fontos infrastrukturális cél, melynek révén alternatív közlekedési lehetőséget kívánunk biztosítani az autóhasználat helyett.
A projekt keretein belül egy izgalmas együttműködés formálódott a Brassói Metropolisz Egyesület a Fenntartható Tömegközlekedés Fejlesztéséért, a Brassói Megyei Tanács, valamint a vonal mentén elhelyezkedő nyolc település között.
A 230 millió eurós támogatás elnyerését követően a kivitelezési feladatok négy éven belül kell, hogy befejeződjenek - nyilatkozta George Cornea, a közlekedési egyesület vezetője a rádiónak, számolt be róla a G4Media.
A projekt 2019-ben indult, azonban "négy év alatt a haladás lassú volt. A megvalósíthatósági tanulmányt kétszer volt közzétéve, de senki nem jelentkezett. A megvalósíthatósági tanulmányt követően, jövő év elején megkapjuk a pontos számokat, és reméljük, hogy jóváhagyják a 230 millió eurós nagy összegű finanszírozást, majd továbbléphetünk a kivitelezésre vonatkozó pályázatra. A finanszírozási irányelvek szerint a projektet 2029-ig kell befejezni" - mondta el Cornea.





