Vitézy Dávid kijelentette, hogy eddig az állam még nem vállalkozott villamoshálózat építésére, ám most végre elérkezett az idő, hogy ez a projekt is megvalósuljon.

Vitézy Dávid szerdán a közösségi oldalán jelentette be, hogy megjelent az építési közbeszerzés a Budai fonódó villamos déli meghosszabbítására. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője bejegyzésében kijelentette, hogy érdemes együttműködést keresni a kormánnyal, felhívta a figyelmet a közbeszerzés kiírójára, valamint válaszolt több ellene megfogalmazott kritikára is.
Új mérföldkőhöz érkezett a budapesti közlekedésfejlesztés, hiszen megjelent a közbeszerzés a Budai fonódó villamos déli szakaszának meghosszabbítására! - osztotta meg szerdán közösségi platformján Vitézy Dávid. "Ez már nem csupán tervezési fázis, hanem a tényleges kivitelezési munkálatokra vonatkozó tender, amely a Szent Gellért tér és a Budafoki út közötti szakaszt érinti" - tette hozzá a Fővárosi Közgyűlés tagja, aki a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elnökeként is tevékenykedik.
"2020-ban a Budapest Fejlesztési Központ keretein belül dolgoztunk a forrás biztosításának előmozdításán, majd elindítottuk a villamosfejlesztés tervezési folyamatát. Nagy örömünkre szolgál, hogy az akkori tervek alapján most végre megjelent az építési közbeszerzés" - nyilatkozta a közlekedési szakértő.
"A villamosok új, zöldellő, fűvel borított vonalakon fognak közlekedni, melyek eljuttatják az utasokat a BME-hez, az ELTE-hez, az Infoparkhoz, a Kopaszi gát környékére, valamint a Déli körvasút megújult állomásához Nádorkertnél" - olvasható a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetőjének bejegyzésében.
Vitézy Dávid felhívta a figyelmet arra, hogy márciusban a főpolgármesterrel közösen előterjesztést nyújtottak be, amely megszüntette azokat az akadályokat, amelyek a Budai fonódó meghosszabbításának megkezdése előtt álltak. Ezen kívül arra kérte a kormányt, hogy indítsa el a vonatkozó közbeszerzési eljárást, és biztosítsa a szükséges anyagi forrásokat. Hangsúlyozta, hogy a 101 pontos programja kapcsán számos kritikát kapott, amelyek azt firtatták, hogy Budapest jelenlegi helyzetében miért foglalkozik ilyen nagyszabású beruházásokkal, és miért próbál...
legalább egy-egy kiemelt ügyben együttműködést keresni a kormánnyal, miközben erre semmi esély nincsen.
"Jelen pillanatban itt van az élő bizonyíték e kritikák ellen" - írta, hozzátéve, hogy "csupán néhány héttel a Közgyűlés határozata után a közbeszerzési eljárás is kiírásra került a budai fonódó meghosszabbítására, így belátható időn belül megkezdődhet a kivitelezés uniós támogatásból". "Valóban érdemes a megoldások és az együttműködés irányába lépni, még akkor is, ha sok ügyben heves viták zajlanak" - tette hozzá.
"Természetesen különleges ez a fejlesztési modell, hiszen a Lázár János által bevezetett új beruházási törvény alapján a Budapestnek járó uniós forrásokat nem az önkormányzat, hanem az építési minisztérium kezeli a hasonló jellegű projektek esetében" - fogalmazott Vitézy Dávid.
Villamost eddig még nem épített az állam, de most végre elérkezett az idő, hogy ez is megvalósuljon. A kiíró ugyanis az uniós források terhére az ÉKM-re támaszkodik. Nyilvánvaló, hogy mindez mögött az a szándék húzódik, hogy a kormány saját maga választhassa ki az építési közbeszerzés nyertesét, ahelyett, hogy a Fővárosra bízná ezt a döntést.
Kiemelte, hogy „ha ezen múlik, hogy végre megvalósulhasson az új villamos Budapest utcáin, akkor inkább így, mint hogy semmi se történjen.” Emlékeztetett rá, hogy tavaly Karácsony Gergely és Lázár János is éles kritikát fogalmaztak meg, miszerint az általa irányított BFK időszakában nem zajlott érdemi előrelépés. Azonban - tette hozzá - most elérkezett az idő, hogy ezt az eszmecserét lezárják: nem csupán látványos tervek születtek, hanem valódi engedélyezési és kivitelezési tervek is.
Ez a projekt most azért valósulhat meg, és azért nem veszítjük el az erre elkülönített uniós támogatást, mert már korábban elvégeztük a szükséges előkészületeket, és rendelkezünk kidolgozott tervekkel.
A közlekedési szakember posztja alapján Vitézy Dávid felfedte, hogy hasonló végleges tervek készülnek a HÉV-ek felújítására, valamint a Szegedi úti felüljáró és a villamoskapcsolat létesítésére is. "Ahogyan a legutóbbi Közgyűlés a javaslatom nyomán döntött, a Főváros saját forrásaiból elkészíti a Pesti fonódó, vagyis a Bajcsy-villamos, a 14-es és a 47/49-es vonalak összekötésének végleges terveit. A mai döntés után még nagyobb eltökéltséggel fogunk dolgozni azon, hogy ezek a projektek megvalósuljanak, hiszen Budapest a villamosok városa" - zárta mondanivalóját.