A MÁV innovatív módon próbálja kezelni a hőség okozta kihívásokat, hiszen a sínfestés egy újabb eszközként szolgál a vasúti pályák hőmérsékletének mérséklésére.


Hegyi Zsolt, a MÁV vezetője, arról számolt be, hogy az olaszok már évek óta használják ezt a módszert. Most pedig a pécsi fővonal egyik rövid szakaszán végeznek kísérleteket annak érdekében, hogy felmérjék, mennyire hatékony a sínek hővédő fehér anyaggal való bevonása.

Nyaranta ma már olyan hőséggel kell megküzdenünk, amilyennel korábban csak a déli országoknak, a spanyol vagy az olasz társvasutaknak. Éppen ezért tőlük kölcsönzünk megoldást is: Magyarországon először sínfestéssel védjük a pályát a túlmelegedéstől - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a Facebook-oldalára vasárnap feltöltött videójában.

Kiemelte, hogy az olasz vasúti tapasztalatokra támaszkodva, Bükkösd környékén a pécsi fővonal egyik szakaszát fehér hővédő anyaggal vonják be a sínek védelme érdekében. "Ez a módszer akár 10 Celsius-fokkal is képes csökkenteni a sínszál hőmérsékletét, így egy forró nyári napon a 60 fok helyett csupán 50 fokra melegedhetnek fel" - részletezte.

Hegyi Zsolt nyilatkozata szerint ezt a szakaszt azért választották ki, mert az utóbbi évek során itt tapasztalták a legintenzívebb "hőhullámokat". Ennek következtében 60 kilométer/órás sebességkorlátozást kellett bevezetni a sínek deformálódása miatt. A MÁV vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy ez egy kísérleti időszak, és a festett szakaszt folyamatosan figyelemmel kísérik. Ha az új eljárás valóban hatékony, várhatóan jövőre integrálják azt a működésükbe.

Related posts