A Bizottság álláspontja szerint a TikTok reklámtevékenysége sérti az Európai Unió szabályozásait.


A TikTok a megállapításokra adott írásbeli válasszal védheti magát, még nem zárult le telesen az Európai Bizottság vizsgálata.

Sérti a TikTok hirdetési adatbázisa az EU online platformokra vonatkozó szabályait, derül ki az Európai Bizottság által közzétett előzetes jelentésből.

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény értelmében a nagy online platformoknak hirdetési adatbázissal kell rendelkezniük, hogy észlelni és felderíteni is lehessen a csalásokat, illetve a hibrid fenyegetéseket célzó kampányokat.

A Bizottság vizsgálata megállapította, hogy a TikTok nem adja meg a szükséges információkat a hirdetések tartalmáról, a célzott felhasználókról és arról, hogy kik fizettek értük. A TikTok a megállapításokra adott írásbeli válasszal védheti meg magát.

Amennyiben a korábbi megállapítások megerősítést nyernek, a vállalat akár a globális éves bevételének 6%-át is kitevő büntetést kaphat.

A TikTok elemzése magában foglalja az algoritmusának tervezését, a kiskorú felhasználók védelmét célzó kötelezettségeit, valamint a kutatók adatkezeléshez való hozzáférésének potenciális negatív következményeit. E vizsgálat ezen aspektusa jelenleg is aktív fázisban van.

Related posts