A főváros forgalomcsökkentési tervei sokak számára értelmetlennek tűnnek, és egy szakértő most leleplezte Karácsonyék mögött húzódó stratégiát.


Kőrösi Koppány a Magyar Nemzetnek kifejtette, hogy egy érdekes irányzat figyelhető meg néhány nyugat-európai fővárosban, amely a városi forgalom drasztikus lassítására helyezi a hangsúlyt.

- emelte ki a szakértő. Emlékeztetett: novembertől üzemelnek élesben az új traffipaxok Budapesten, amelyek egy hónap alatt 52 926 gyorshajtót szűrtek ki. Kőrösi Koppány szerint ugyanakkor ez a hatalmas szám nem azt mutatja, hogy a fővárosiak notórius gyorshajtók, hanem azt, hogy rosszul vannak kitéve a táblák.

A koncepció alapvetően téves irányból közelíti meg a problémát. Számos helyszínen óránként 30 kilométeres sebességkorlátozások vannak érvényben, miközben a valós forgalom általában 40-50 kilométeres sebességgel halad, hiszen a körülmények ezt lehetővé teszik. Jó példa erre az Árpád fejedelem útján található zebra, amely a Margit hídtól a Császár Komjádi uszodáig húzódik. Ezen a szakaszon két sávban folyik a forgalom, és mióta egy traffipaxot telepítettek a helyszínre, az autósok sebessége óránként 50 kilométerre emelkedett. Korábban azonban a járművek simán elérhették a 70 kilométert is, mivel a forgalmi helyzet ezt lehetővé tette – hangsúlyozta a szakértő. Rámutatott arra is, hogy a budai alsó rakparton végrehajtott forgalmi változások is hasonló koncepciótlanságot tükröznek.

- állapította meg Kőrösi Koppány. Hozzátette, a forgalmat óránként 50 kilométeres sebességre érdemes lelassítani a Batthyány tér közelében, ahol több zebra is található az alsó rakparton. Azonban azt követően ismét indokolatlanná válik a sebesség korlátozása, mivel az út egy támfal és a Duna között akadálytalanul halad.

- Az egy hónap alatt kiszabott gyorshajtási bírságok megmutatták, hogy az autósoknak hol van bevett rutinjuk, és mennyivel tudják biztonságosan használni az útszakaszt. Ezeken a helyeken teljesen felesleges mindenfajta mesterséges szabályozókat alkalmazni. Amikor egy ilyen értelmetlen intézkedés történik, akkor azt tudja a főváros elérni, hogy azok, akik a csúcsforgalmi időszakon kívül használják a gépjárműveiket, csak 50-nel tudnak majd menni, így pedig az egész szakasz forgalma indokolatlanul lelassul - emelte ki a szakember. Szerinte ismét egy olyan autósellenes intézkedésről van szó, amely csak azt a célt tudja szolgálni, hogy kényelmetlenebbé váljon az autózás Budapesten. Kőrösi Koppány szerint a megoldás nem a táblák kihelyezésében, hanem a veszélyes főútvonalak átépítésében van.

- fogalmazott meg a szakértő. Szerinte a nehézség forrása abban rejlik, hogy míg a táblák elhelyezése viszonylag olcsó és egyszerű feladat, az utak átalakítása már sokkal drágább és bonyolultabb folyamat.

Ahogy arról korábban már hírt adtunk, mától kezdődően a Budai alsó rakpart szinte teljes hosszában, a Tímár utca és a Rákóczi híd közötti szakaszon az óránkénti maximális sebesség 50 kilométerre csökkent. Ez azt jelenti, hogy azokon a területeken is, ahol eddig 70 kilométer/órás sebességhatár volt érvényben, mostantól csak 50 kilométer/órás sebességet lehet elérni.

Related posts