Ez a BMW annyira különleges, hogy értéke meghaladja a 600 millió forintot!


Régen villámgyorsan elérhető volt a BMW 507, de ma már igazi kincsesbányaként funkcionál a bajor gyártó kabriója. Egy 66 éves példányért akár százmilliókat is képesek adni a gyűjtők.

A '50-es évek végére visszautazva érkezünk el a BMW történetének egyik izgalmas fejezetéhez, amikor a gyártó nagy álmokat szőtt a sportkabriójával, az 1955-ben bemutatott 507-es modellel. Bár a kezdeti várakozások magasra szöktek, a valóságban a modell nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és a magas gyártási költségek miatt mindössze 252 példány készült belőle. Érdekesség, hogy a legendás Elvis Presley garázsában is megtalálható volt egy ilyen különleges autó, ami csak tovább növeli a modell iránti nosztalgiát.

Talán nem szükséges hangsúlyozni, hogy az elmúlt közel hét évtizedben a BMW 507 valódi kuriózummá vált, és nemrégiben egy 1959-es modellre bukkantak. A 70185-ös alvázszámú autó számos élményt megélt, beleértve egy színváltoztatást is: eredetileg a bajor gyártósor fehér árnyalatban készült, de 2012-ben korallvörösre festették, így a karosszéria színe már tökéletes összhangban áll a kerekekkel. A levehető keménytető pedig elegáns elefántcsont fényezést kapott, ami tovább emeli az autó különlegességét.

A képre kattintva galéria nyílik:

A beltérben az idő varázslatosan megállt: a korallvörös szín és a mai szemmel nézve már-már mesésen letisztult műszerfal, amely mentes mindenféle bonyolult elektromos kütyütől, együtt az ülésekkel, újszerű állapotban tündököl.

A gépháztető alatt egy 3,2 literes, V8-as szívó benzinmotor található, amit négygangos manuális váltóval szereltek. A mai világban már teljesen átlagosnak számít a 150 lóerős teljesítmény, ahogyan attól a 11,1 másodperctől sem vágjuk hanyatt magunkat, amennyi idő alatt 0-ról 100-ra gyorsul, és a 196 km/órás végsebesség sem kiemelkedő - akkoriban viszont nagy szám volt.

Ennek megfelelően valódi kincs, ha valakinek a birtokában van egy ilyen. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a tény, hogy az említett darab a Bring A Trailer minap lezárult árverésén 1,78 millió dollárért, azaz több mint 621 millió forintért cserélt gazdát.

Bár az 507 mindössze három évig volt jelen a piacon, és így az 1960-as éveket már nem érhette meg, a bajor mérnökök később újabb kísérleteket tettek a kabriók világában a 3200 CS és a Z8 modellek révén.

Related posts