Ocon Bearmát tekinti eddigi legkiemelkedőbb csapattársának | M4 Sport

A Haas csapat tapasztalt pilótája, Esteban Ocon elárulta, hogy a jelenlegi csapattársa, Oliver Bearman a legjobban illik hozzá a Formula-1-es pályafutása során. Ocon hangsúlyozta, hogy ennek a szoros kapcsolatnak a titka az őszinte és nyílt kommunikáció, amely minden szituációban jellemzi a köztük lévő interakciót.
Ocon az utóbbi években "kihívásokkal teli csapattárs" néven vált ismertté, miután nemcsak a versenypályán, hanem azon kívül is számos összetűzésbe keveredett márkatársaival. Például Sergio Pérezzel a Force Indiánál, majd pedig Pierre Gasly-val az Alpinenál, ahonnan tavaly búcsúzott.
Éppen ezért többször is felmerült a kérdés, hogy milyen viszonyt alakít ki az új csapattársával, Oliver Bearmannel a Haasnál. Különösen érdekes ez, hiszen a brit versenyző most lép be a pályafutásába, ami azt jelenti, hogy valószínűleg maximálisan elkötelezi magát, és minden erejét beleadja majd a versenyekbe. Az első tizennégy forduló tapasztalatai alapján úgy tűnik, hogy a két versenyző viszonya kedvező, és eddig nem voltak látványos összecsapásaik sem.
Egy különleges és feszített pillanatot éltek meg a Brit Nagydíjon, ahol a verseny a változó körülmények miatt izgalmas fordulatokat vett. A két versenyző ütközése gyorsan a háttérbe szorult, hiszen az esetet hamarosan átbeszélték, és nem maradt nyoma a konfliktusnak. Ocon megjegyezte, hogy valóban jól megértik egymást az új csapattársával, ami biztató jel a jövőbeli együttműködésük szempontjából.
Sőt, megjegyezte, eddigi pályafutása legjobb márkatársának tartja Bearmant, olyan szempontból, hogy vele ápol legjobb kapcsolatot. "Van bennünk egy kicsi ugyanabból a szenvedélyből" - nyilatkozta a francia a Motorsportnak. "Kivéve azt, hogy ő egy huligán! Mert még fiatal és most éli meg a dolgokat... például Goodwoodban is volt egy kihívásunk."
"Arról volt szó, ki tudja a legsimábban visszahozni a gumit a futás után" - magyarázta, majd hozzátette, hogy a "versenyt" Bearman nyerte, aki szinte teljesen slickké égette a bemutatón használt esőgumit. "Rájött, hogyan tudja megtréfálni a váltó számítógépét. A hátsó kerekek hetedik fokozatban forogtak, miközben mindössze 30 km/h sebességgel haladt" - emlékezett vissza.
"Én sosem mertem volna ezt megcsinálni! Furcsa dolgokra képes az autó akkor is, ha csak 30-cal mégy, de a hátsó kerekek 280-nal pörögnek. Elég vicces volt ezt látni" - folytatta, majd szóba került a silverstone-i eset is.
"Jó pont, hogy nem fajult el a helyzet. Azért van, mert egyenesek és őszinték vagyunk egymással. Rögtön a futam után leültünk és átbeszéltük ezt Ajaóval (Komacu, a csapatvezető). Nem változtatta meg a dolgot, de egy kicsit többet tanultunk arról, mit tehetünk ilyen helyzetben. Nem változott a kapcsolatom Oliverrel" - emelte ki.