Műszaki rohamkocsival bővíti flottáját a MÁV a székesfehérvári vasútvonalon, hogy még hatékonyabban kezelje a felmerülő problémákat.


Több lépést tettek a hatékonyabb hibaelhárítás érdekében, amelyek célja a problémák gyorsabb és eredményesebb megoldása.

A Magyar Államvasutak (MÁV) és a Siemens közötti közös sorompóellenőrzés sikeresen befejeződött, amely három héten át zajlott a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon. Az állami vasúttársaság vezérigazgatója a Világgazdaságnak nyújtott tájékoztatást a projekt eredményeiről és fontosságáról.

Hegyi Zsolt kifejtette, hogy a felülvizsgálat időtartama elsősorban azért nyúlt el, mert számos különböző meghibásodási lehetőséget kellett alaposan áttekinteni, hogy pontosan azonosítani lehessen a nemrégiben korszerűsített szakaszon felmerült technikai problémák gyökereit. Miután ezeket a kérdéseket sikerült tisztázni, a kidolgozott megoldásokat egy tartósan meleg időszak alatt tesztelték, különböző hőmérsékleti körülmények között. A vizsgálatok mostanra véget értek.

A MÁV vezérigazgatója a Siemens vállalattal közösen egy átfogó sorompóellenőrzési program elindításáról döntött a legutóbbi vasúti balesetet követően. A vasárnap esti incidens a balatoni vasútvonalon történt, és ismételten a sorompók meghibásodására vezethető vissza.

A konkrét intézkedésekről szólva Hegyi Zsolt közölte, hogy a vasútvonal mentén egy új műszaki "rohamkocsit" helyeztek üzembe, amely lehetővé teszi a hibák gyorsabb és hatékonyabb elhárítását. Megelőző intézkedésként egy sorompót passzív hővédelemmel láttak el, hasonlóan a már korábban tesztelt sínvédelmi megoldáshoz.

Az első mérések szerint a hővédő bevonattal ellátott sorompódobozok belső hőmérséklete 3-6 Celsius-fokkal alacsonyabb volt. Ezeknek az adatoknak a részletes értékelése augusztus végére várható, ezt követően születhetnek meg a további döntések. Hegyi Zsolt arról is beszámolt, hogy a logisztikai rendszert átalakították és fejlesztették, így egyszerűbbé vált a pótalkatrészek elérése, és ezekből jelentősebb készleteket is előkészítettek a nyári csúcsidőszakra.

Hétfőn is 300 pótlóbusz áll készenlétben, rendőri felvezetést kapnak, ha újra összeomlik a MÁV

A szakemberek hangsúlyozták, hogy az intézkedések célja két fő irányba mutat: egyrészt a meghibásodások megelőzésére, másrészt pedig a hibaelhárítás gyorsítására összpontosítanak. Azonban fontos megjegyezni, hogy a folyamat még korántsem fejeződött be; további vizsgálatok és fejlesztések várnak ránk. A Siemens céggel együttműködve elhatározták, hogy felújítják a vonalon található 12 sorompót, amelyek felújítása az őszi hónapokban fog megkezdődni. Emellett a sorompók szoftverének korszerűsítése is szerepel a terveik között, amely a jövőben lehetővé teszi a helyszíni beavatkozások mellett a távoli irányítóközpontból történő hibakezelést is.

Szombaton ismét súlyos fennakadások léptek fel a balatoni vonatközlekedésben, ami komoly kényelmetlenséget okozott az utazóknak. A MÁV azonnali vizsgálatot indított az ügyben, míg Lázár János bejelentette, hogy a károsultak számára teljes kártérítést fognak biztosítani.

Related posts