Digitális fizetések terén robosztus növekedés tapasztalható – MMOnline

A K&H ügyfelei körében figyelemre méltó mértékben emelkedett a mobilfizetések volumene: 2024 folyamán összesen körülbelül 602 milliárd forintot használtak okoseszközeik révén, ami egy lenyűgöző 60%-os növekedést tükröz az előző évhez viszonyítva. A legkedveltebb lehetőség továbbra is az Apple Pay, ám a Google Pay is szoros versenyt fut a népszerűségért, nem maradva le jelentősen.
Töretlen az okoseszközös fizetések emelkedése, azaz egyre inkább a mindennapok részévé válnak, összhangban a digitális megoldások térnyerését ösztönző lépésekkel, amiket a K&H kiemelt stratégiai célként kezel.
Itt van egy egyedi szöveg a "kiugró számok sorozatban" témában: --- A kiugró számok megjelenése egy sorozatban mindig izgalmas felfedezéseket rejt magában. Ezek a meglepő, szokatlan értékek gyakran felkeltik a figyelmet, hiszen eltérnek a megszokott mintázatoktól. Gondoljunk csak egy statisztikai elemzésre, ahol egy szám hirtelen kilóg a sorból – ez lehet például egy váratlanan magas eladás, vagy egy szokatlanul alacsony hőmérséklet. Ezek a kiugró értékek nem csupán adatok; történeteket mesélnek el. Talán egy piaci trendváltozásra utalnak, vagy figyelmeztetnek egy lehetséges hibára az adatok gyűjtésében. Az ilyen anomáliák elemzése lehetőséget ad arra, hogy mélyebb megértést nyerjünk a mögöttes okokról, és új perspektívákat nyissunk meg a számok világában. A kiugró értékek tehát nem csupán statisztikai érdekességek, hanem kulcsfontosságú jelek is, amelyek segíthetnek a jövőbeli döntések meghozatalában. Érdemes tehát alaposan szemügyre venni őket, hiszen a számok mögött mindig ott rejlik valami izgalmas! --- Remélem, tetszik a változtatás!
A digitális fizetési lehetőségek egyre nagyobb teret hódítanak, ami nem meglepő, hiszen 2021 óta kötelezővé vált, hogy az online pénztárgépet üzemeltető helyeken biztosítsák a készpénzmentes tranzakciók lehetőségét. Ennek köszönhetően a vásárlók egyre szélesebb körben élhetnek ezekkel a biztonságos és kényelmes megoldásokkal. Rammacher Zoltán, a K&H lakossági ügyfélszegmens marketingvezetője szerint a bank innovatív szolgáltatásai és mobilfizetési megoldásai tovább erősítik ezt a trendet. Az előrejelzések szerint 2024 során az ügyfelek összesen körülbelül 602 milliárd forintot fognak elkölteni okostelefonjaik és viselhető eszközeik, például okosórák, segítségével, a népszerű Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay és Xiaomi Pay szolgáltatások használatával. Ez a szám figyelemre méltó, hiszen 60%-os növekedést jelent a 2023-as 376 milliárd forintos forgalomhoz képest.
A szakértő megállapítása szerint a több mint másfélszeres növekedés igazán figyelemre méltó, hiszen évekkel ezelőtt, amikor az okoseszközös fizetések még csak kezdeti lépéseiket tették, az egy évvel korábbi bázisadatok jelentősen alacsonyabbak voltak. Ma már azonban ez a helyzet megváltozott: a friss adatok lenyűgöző növekedést mutatnak, amelyek az előző évi kiemelkedő teljesítményre építenek. Rammacher Zoltán példaként említette, hogy 2023-ban a K&H ügyfelei körében több mint 70%-os növekedést tapasztaltak az előző évhez képest.
Itt a folytatás
A lendület 2025 elején is töretlen maradt: januárban az ügyfelek összesen 61 milliárd forintot költöttek okoseszközökre, ami lenyűgöző, 76 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához viszonyítva.
Az Apple Pay továbbra is a digitális pénztárcák élén áll: a tavalyi év során a hozzá kapcsolódó tranzakciók volumene 63%-kal, összesen 398 milliárd forintra emelkedett. Idén januárban pedig újabb robbanásszerű növekedést könyvelhetett el, hiszen a forgalom több mint 41 milliárd forintot ért el, ami 80%-os bővülést jelent. A Google Pay sem marad le a versenyben: a 2024-es évre tervezett forgalma 200 milliárd forint fölé nőtt, ami 56%-os növekedést tükröz. Az idei januári Google Pay tranzakciók összesen közel 20 milliárd forintot tettek ki, ezzel pedig 69%-kal túlszárnyalták az előző év hasonló időszakának forgalmát.
A Garmin Pay és a Xiaomi Pay dinamikusan fejlődött az utóbbi időszakban. A Garmin Pay 2024-ben 2,8 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 30%-os növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. Ezzel szemben a Xiaomi Pay forgalma elképesztő módon 476 milliárd forintra emelkedett, ami 34%-os éves bővülést tükröz. Az idei év első hónapjában a Garmin Pay 217 millió forintos forgalmat realizált, míg a Xiaomi Pay 50 millió forintos kezdettel indította az évet. Ezek az adatok éves szinten 38%-os és 46%-os növekedést mutatnak, jelezve a digitális fizetési megoldások iránti folyamatos növekvő igényt.