Lázár János megjegyezte, hogy eddig nem fordítottak kiemelt figyelmet a vasúti fejlesztésekre, mivel előzetesen kíváncsiak voltak arra, hogy a utasok mennyire veszik igénybe a vonatok szolgáltatásait.


A miniszter véleménye szerint addig nem volt lehetősége 5-10 milliárd amerikai dollárra vonatkozóan a miniszterelnök felé fordulni, amíg a helyzet nem vált világossá számára. Most viszont fejlesztési ígéreteket tett.

Lázár János a hódmezővásárhelyi Rádió7 Közös nevező című adásában megosztotta nézeteit:

Európában mi vagyunk az egyedüli ország, amely büszkélkedhet 5800 saját autóbusszal, és emellett üzemeltetünk egy vasúti szolgáltatást is. Ennek a működése jelenleg úgy fest, hogy a négy vonatból három időben közlekedik, de az egyik esetében problémák adódtak. A miniszter hozzátette, hogy bár ez a helyzet rosszabb, mint más európai országokban, ő mégis úgy véli, hogy ez nem elfogadhatatlan, hiszen "a médiában és a politikai diskurzusban általában csak a negatív események kerülnek a középpontba" - számolt be a Szegeder.

Az építési és közlekedési miniszter a vasútfejlesztéssel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy eddig azért nem fektettek be jelentősebb összegeket a vasúti infrastruktúrába, mert előzetesen kíváncsiak voltak arra, vajon az utasok valóban igénybe veszik-e a vonatokat.

A szakértő szerint a magyar utazók érzékenyek az árakra, ami magyarázatot ad arra, miért csökkentették a vasúti jegyek árát. Elmondása szerint a korábbi időszakokban sok üres kocsi közlekedett, de az árak csökkentését követően drámaian megnőtt az utasok száma. Ez világosan jelzi, hogy a vasúti közlekedés iránti igény folyamatosan növekszik.

A miniszter bejelentette, hogy 2025-ben indítják majd a fejlesztéseket, erről pedig majd január 7-én a Közlekedésinfón adnak részleteket.

"Lesz digitalizáció, lesz utaskomfort, lesz komoly minőségi változás", már a nyáron. "Ez lesz az első olyan akció, hogy 35 évvel a rendszerváltozás után a magyar állam a zsebébe nyúl és saját pénzből nagy volumenben vasutat épít". Lesznek tenderek és új vasúti kocsik is - ígérte.

Budapest mellett a vidéki vasút fejlesztése is a tervek között szerepel, hiszen az utazás mindenki számára elérhetővé kell váljon. Szeged példája jól mutatja ezt a törekvést, ahol a kormány célja, hogy "Szegedet és környékét fejlessze". E célok megvalósításához pedig várhatóan nagyban hozzájárul majd a BYD-gyár működése – tette hozzá a miniszter.

Makót is szóba hozta, ahol kifejtette, hogy a német Continental számára nem éppen a legjobb hírnévvel bír, mivel szerinte a cég "többnyire baloldali, és liberális nézeteket vall". A kínai befektetőkről pedig megjegyezte, hogy náluk ugyan rengeteget kell dolgozni, de cserébe jól megfizetik az embert, és nem bonyolítják túl a dolgokat.

Related posts