A büntetések árnyékában: Ki kerülhet bajba az Interlagosi verseny előtt? – Friss hírek a mezőny motoros világáról az M4 Sporttól.
Közeleg az év vége, kopik a technika, és ennek a bajnoki küzdelemben is nagy szerepe lehet. Nézzük, hogy állnak a versenyzők a motorokkal négy futammal a vége előtt!
A Forma-1-es szezon valóban hosszú és megpróbáltatásokkal teli. Ezt a feszített tempót jól tükrözi, hogy egyre több versenyző küzd különféle betegségekkel a szezon végéhez közeledve. De nem csupán az emberek fáradnak el a 24 futamos kaland során; az autók is komoly terhelésnek vannak kitéve. Ezért kulcsfontosságú, hogy a csapatok milyen állapotban tartják a motorokat, hiszen a technikai megbízhatóság ebben a hajrában döntő szerepet játszhat.
Az FIA Sao Pauló-i Nagydíj előtt nyilvánosságra hozott listából világosan látszik, hogy a mezőny szinte minden tagja a büntetések határvonalán egyensúlyozik. Ez azt jelenti, hogy bármely új motoralkatrész bevetése azonnali hátrasorolást von maga után. A 20 versenyző közül már 9-en átlépték az idei első büntetés küszöbét, míg a többiek az utolsó, még szabadon használható motorelemekhez érkeztek el.
A bajnokesélyesek a számok alapján egyformán állnak: Lando Norris, Oscar Piastri és Max Verstappen mindegyik egységéből a büntetés határán van, de még egyikük sem lépett át rajta. Hogy körforgásban lévő motorokból hány bevethető még náluk és mennyi kilométer van az egyes példányokban, azt csak a csapataik tudják pontosan. Annyi elmondható, hogy Norris a zandvoorti motorhibájával aszinkronba került Piastrival.
Ezen a hétvégén egyelőre nem történtek cserék, de a következő hétvégéken érdemes lesz figyelemmel kísérni a lista fejlődését.





