Kia EV6 168 kW RWD Earth: Az első frissítés Fedezd fel a Kia EV6 168 kW RWD Earth legújabb verzióját, amely az első ráncfelvarrásával még vonzóbbá vált! Az elektromos SUV nem csupán stílusos megjelenésével, hanem fejlett technológiai újításaival is lenyű

A koreai gyártó első teljesen elektromos autója nemrégiben frissítéseken esett át, amelyek nemcsak a megjelenést, hanem a technikai tartalmat is érintették. A magyar piacon három különböző felszereltségi szint, háromféle motorvariáns, valamint hátsó- vagy összkerékhajtás (RWD/AWD) közül választhatunk. Mi a középső felszereltségű, közepes teljesítményű, nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelkező modellt kaptuk meg, hogy egy héten át alaposan letesztelhessük.
A legújabb frissítés után a kasztni szélessége került a középpontba, elmozdítva a korábbi fókuszt a hosszúságról. Ezt a változást főként az új fényforrásoknak köszönhetjük, amelyek optikailag “széthúzzák” a maszkot, így látványosan szélesebbnek tűnik az autó. Például a nappali LED-sávok, amelyek kétszer megtörtek, majdnem egy méteres hosszúsággal büszkélkedhetnek – mindössze 3 centi híján! Az elülső lökhárító sem maradt érintetlen: most "faltól falig" terjed, egészen a kerékjáratok széléig, ezzel is kiemelve az autó impozáns szélességét.
Egyedülállóan dicsérhető, hogy a dinamikus oldalnézet és a futurisztikus hátsó rész érintetlen maradt; bármelyikről is legyen szó, ennél hatásosabb dizájnt aligha találhattak volna ki.
Maradt tehát az extrém keskeny oldalüvegezés, a kupésan megdöntött hátsó szélvédő és a lámpákat is magában foglaló aktív fényhíd. Utóbbi az autó vitathatatlanul legattraktívabb dizájneleme, éles peremével és az alatta elterülő hatalmas homogén felülettel. Aláhúzva és összeszámolva:
a Kia EV6 frissítés után is kategóriájának legmutatósabb darabja.
A műszerfalon található holttérábrázolás egy rendkívül fontos funkció, amely segít a vezetőnek a jármű körüli forgalom jobb megértésében. Ez a vizuális segítség lehetővé teszi, hogy a sofőr észlelje azokat a zónákat, ahol a látási viszonyok korlátozottak, ezzel csökkentve a balesetek kockázatát. Az innovatív technológia által megjelenített holttérinformációk valós időben frissülnek, így a vezető mindig naprakész információval rendelkezik a környezetéről. Ez a biztonsági funkció különösen hasznos városi forgalomban vagy autópályán történő előzéskor, hiszen a figyelmetlen pillanatok könnyen problémát okozhatnak. A holttérábrázolás tehát nem csupán egy kényelmi szolgáltatás, hanem egy életmentő eszköz is a modern autók műszerfalán.
A belső térben három figyelemre méltó elem tűnik fel szinte egyszerre: a sportos, alul-felül csapott kormány, a két 12,3 hüvelykes, egybeépített digitális műszerfal, valamint a lebegő középkonzol, amelynek formatervezése egyedülálló. A középkonzolon található a menetvezérlő, amely három pozícióval (D/N/R) rendelkezik, valamint a dombsegéd és a 360 fokos kamerarendszer aktiválására szolgáló gomb. Ami a felszereltséget illeti, a tesztelt középső Earth verzió kiemelkedő színvonalat képvisel: a vezetéstámogató rendszerek széles spektrumán kívül fűthető és szellőztethető első ülések, hátul fűthető ülések, fűthető kormánykerék, kétzónás automata légkondicionáló, valamint Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás áll rendelkezésre. A hangvezérlés és a videólejátszó funkciók pedig tovább növelik a kényelem és a technológia szintjét.
A központi kijelzőn egyszerűen hozzáférhetünk a legközelebbi töltőállomásokhoz, és miután kiválasztottuk az egyiket, a GPS automatikusan elvezet minket a megadott helyszínre. Az alatta található pult kettős funkcióval rendelkezik, amely elsősorban a klímavezérlés egyszerűsítésére szolgál, ahogyan azt a megfelelő ábra is szemlélteti.
A digitális műszerfal egyik lenyűgöző aspektusa a holttérábrázolás, amely az indexelés során jelenik meg, természetesen a megfelelő oldalon. Ami a helykínálatot illeti, az elülső ülések igazán impozánsak, míg a hátsó tér is meghaladja a kategória átlagát. Kivéve a fejteret, ahol a dinamikus dizájn érdekében egy kis kompromisszummal kellett élnünk. A csomagtér alapmérete a hátsó üléstámlák dőlésszögétől függően 480 és 520 liter között változik. Maximális kapacitása pedig megközelíti az 1,3 köbmétert, ráadásul a motorházban található egy 53 literes rakodóboksz is, ami ideális a töltőkábelek tárolására. Végül, de nem utolsósorban, érdemes megemlíteni az autó 230 V-os konnektorát, amely akár 3,6 kW-os fogyasztók kiszolgálására is képes.
Az 500 kilométeres távolság teljesítése reális cél lehet, attól függően, hogy milyen körülmények között és milyen célból tesszük meg. Például egy jól megtervezett autóút, kerékpáros túra vagy akár egy sportesemény keretében is elérhető. Fontos azonban figyelembe venni az időjárási viszonyokat, a terep nehézségét és a saját állóképességünket. A megfelelő felkészüléssel és tervezéssel az 500 kilométer nemcsak elérhető, hanem élvezetes kihívás is lehet.
Ahogyan a bevezetőben említettük, a megújult EV6 három különböző motorváltozatban érhető el (125/169/239 kW - 170/229/325 LE). Tesztelésre a középső verziót választottuk, amely a nagyobb, 87 kWh kapacitású akkumulátorral van párosítva; ez 7 kWh-os növekedést jelent a korábbi modellhez képest. Ennek köszönhetően a hatótávolság is jelentősen megnőtt, és a tesztjeink alapján könnyedén túllépheti az 500 kilométert. A frissítés másik fontos újítása a megnövelt töltési teljesítmény: maximum 258 kW, amellyel mindössze 18 perc alatt feltölthetjük az akkumulátort 10%-ról 80%-ra.
A további lehetőségeket megtalálod a műszaki specifikációkban.
A menetmód-választó ötpozíciós (Eco, Standard, My Drive, Snow, Sport), a rekuperáció szintje pedig a volán mögötti fülekkel, több fokozatban választható meg. Ezeket okosan variálva városban gyakorlatilag kiválthatjuk a fékezést, országúton pedig szabadonfutásra kapcsolva gyűjthetünk ingyen kilométereket. Ami pedig a menettulajdonságokat és a vezetési élményt illeti, tipikusan villanyautósak: tisztes teljesítmény, nulláról jelentkező impozáns nyomaték, a több mint 2 tonna önsúly ellenére is jócskán 8 másodperc alatti százas sprint. Mindeközben pedig az elektromobilokra jellemző zajtalan suhanás és váltásokkal nem széttördelt, lineáris gyorsulás... A legvégére pedig még annyit, hogy az autó az első hullámban 3000 eurós árkedvezménnyel kapható, de tesztünkben a listaárakat tüntettük fel.
Természetesen! Íme egy egyedi változat az "ADATLAP" szóra: **ADATBIZONYLAT** Ez a dokumentum összegzi a szükséges információkat, amelyek egy adott téma, személy vagy projekt részleteit tartalmazzák. Az adatbizonyítvány célja, hogy világos és áttekinthető formában nyújtson információt, segítve ezzel a döntéshozatalt és az adatok kezelését.
Akkumulátor: 84 kWh
Teljesítmény: 168 kW, azaz 229 lóerő!
Nyomaték: 350 Nm - ez a teljesítmény és erő lenyűgöző kombinációját jelenti.
A gyorsulás 0-tól 100 km/óráig mindössze 7,7 másodperc alatt teljesíthető.
Maximális sebesség: 186 km/h
Hatótávolság (gyári átlag): 582 kilométer.
Hatótávolság (tesztelt átlag): 520 kilométer
Fogyasztás (gyári átlag): 15,9 kWh/100 km, ami azt jelenti, hogy ennyi energiára van szükség 100 kilométer megtételéhez.
Fogyasztás (tesztátlag): 18,1 kWh/100 km
Töltési idő: Az a pillanat, amikor a várakozás izgalma és a kíváncsiság találkozik.
* 11 kW AC teljesítmény, 0-tól 100%-ig: 7,5 óra szükséges.
50 kW-os egyenáramú töltő, amely 10%-tól 80%-ra való feltöltése mindössze 1 óra 16 percet vesz igénybe.
Képzeld el, hogy egy 258 kW teljesítményű DC töltő segítségével mindössze 18 perc alatt feljuttathatod az akkumulátorodat 10%-ról 80%-ra!
A megadott méreteket egyedivé téve így fogalmazhatnánk: A termék méretei: 4695 mm hosszú, 1880 mm széles és 1550 mm magas.
Csomagtér: 480-1290 + 52 l
Menetkész tömeg: 2050 kg
A modellcsalád kezdő ára: 51 640 €-tól elérhető.
A tesztelt típus induló ára: 54 890 €
A tesztautó ára: 62 620 euró.