Fedezd fel a világ légiközlekedésének csúcsait és mélypontjait! Az alábbiakban bemutatjuk a legjobb és legrosszabb légitársaságokat, friss rangsor alapján. Ismerd meg, kik vezetik az égi utazás élvonalát, és kik azok, akiknek érdemes elkerülni a gépeit!
Melyik légitársaság a legnagyobb késlekedő? Kik azok az utasok, akik a leggyakrabban felejtenek el poggyászt? Melyik légitársaság kínálja a legkényelmesebb utazást, és hol tapasztalhatjuk a legjobb fedélzeti szolgáltatást és étkezést? Az AirHelp 2024-re vonatkozóan összeállította a légitársaságok rangsorát, figyelembe véve az idei év teljesítményét. Fedezzük fel együtt a világ tíz legjobban és legrosszabbul teljesítő légitársaságát!
Ki tudná jobban, hogy melyik légitársaság késik a legtöbbször, vagy veszíti el a legtöbb poggyászt, mint az a cég, amely az utasok kártalanításával, a járattörlésekkel és az elveszett poggyászokkal kapcsolatos ügyfélszolgálati igények feldolgozásával foglalkozik? Az AirHelp, amelynek pont ez a profilja, most közzétette éves listáját a legjobban és a legrosszabbul teljesítő légitársaságoktól.
A légitársaságok rangsorolásának folyamatában kiemelt szerepet játszik a globálisan összegyűjtött ügyfélpanaszok és a repülőgépek pontos érkezési és indulási idejeit nyomon követő külső adatok. Emellett a több mint 54 országból származó utasok véleményei is fontos tényezők, amelyek az ételek minőségére, a kényelemre és a személyzet szolgáltatásaira vonatkoznak, az utolsó járatuk tapasztalatai alapján. Az AirHelp célja, hogy átfogó képet nyújtson a légitársaságok teljesítményéről, és remélik, hogy az elemzés motiválja a légitársaságokat az utasok visszajelzéseinek folyamatos figyelembevételére. Az idei évben elemzett adatok januártól októberig terjedő időszakra vonatkoznak - tájékoztat a Bloomberg.
Idén a Tunisair érdemelte ki a világ legrosszabb légitársasága címet, ám a lista hátsó sorában olyan diszkont légitársaságok is helyet kaptak, mint a Ryanair lengyel leányvállalata, a Buzz, a Bulgaria Air, a török Pegasus Airlines, és az Air Mauritius. A rangsor kizárólag az utasok visszajelzései alapján készült, és a Tunisair végzett az utolsó helyen, míg a Ryanair és az IAG Csoporthoz tartozó Aer Lingus szorosan a nyomában loholnak.
A legjobb légitársaság címét ezúttal a Lufthansa Csoport alá tartozó Brussels Airlines nyerte el, nagyot ugorva a tavalyi 12. helyről, és a második helyre taszítva a Qatar Airwayst, ami 2018 óta minden évben vezette a listát. A top 5-be befért még két amerikai légitársaság, a United Airlines és az American Airlines is.