Ezek a furgonok, melyek oroszlános motívumokkal díszítettek, valóságos vadászatra indulnak a kempingezők világában.


Rövidesen egy különleges esemény keretein belül találkoznak a kempingautók rajongói, ahol az év egyik legmeghatározóbb eseménye bontakozik ki. Az egyik népszerű bajor gyártó már előre leleplezte terveit, izgalmas újdonságokkal készült a rendezvényre.

Tavaly az MAN új színt vitt a 2017 óta fejlesztett TGE furgonjába, bemutatva a megújult Next Level verziót. A bajor autógyártó első lépésként az áruszállító modellek frissítésére összpontosított, majd később a személyszállítós változatokat is modernizálta. Most pedig a lakóautók iránt érdeklődők számára tartogat izgalmas újdonságokat, hiszen a pénteken kezdődő düsseldorfi Caravan Salon rendezvény keretein belül olyan TGE modelleket prezentál, amelyekben kényelmesen aludni is lehet.

Az újdonságok minden fontos technikai újítással, így például a vadonatúj digitális műszeregységgel, a megújult multimédia rendszerrel, az elektronikus rögzítőfékkel, valamint az új automataváltóval is fel vannak vértezve. Ennél is fontosabb azonban, hogy a legújabb lakóautós TGE-k vadonatúj tengelytávval büszkélkedhetnek, olyannal, ami eddig nem tartozott hozzá a kínálathoz. Az első és a hátsó tengely közötti távolság 4 méter (L 3,5), ami lényegében egy középút az eddigi kínálatban, amelyben sokáig 3,64 m (L3) valamint 4,49 m (L4) tengelytáv közül választhattak a leendő tulajdonosok.

A vadonatúj lakóautó sztenderd, vagy széles nyomtávú tengelyekkel is válaszható lesz. A kempingezés szerelmesei 140, 163 vagy 202 lóerős dízelmotorok közül választhatnak és nemcsak hatfokozatú manuális, hanem akár nyolcgangos automataváltót is kérhetnek. Az új tengelytáv kifejezetten ideális a lakóautók kialakításához, mivel optimális helykiosztást, valamint súlyelosztást tesz lehetővé. Annak bizonyítására, hogy mindez mennyiféle utat nyit az MAN rögtön kétféle változatot is kiállít.

Két izgalmas járművet mutatunk be: az egyik a Westfalia Sven Hedin Premium, míg a másik a Megamobil MEGA LOUNGE 680 S OPEN. Mindkét modell közös vonása, hogy az MAN Individual gyári csapata is közreműködött a felkészítésük során. Az ülések rugalmasan alakíthatók, sőt, nem csupán a tetőn, hanem az utastérben is található egy praktikus hálóágy, amely nappal háromfős üléspadként is funkcionál. Ezen kívül mindkét autó felszereltségében megtalálható az elektronikus, kihajtható utaslépcső, a külső, kihúzható árnyékoló, valamint egy jól felszerelt minikonyha, amely minden utazás során megkönnyíti az életünket.

A négyméteres tengelytávval szerelt TGE-k gyártása 2025 végén indul Lengyelországban.

Related posts