A Ford újabb négyezer munkavállalótól válik meg Európában, elsősorban Németországban és az Egyesült Királyságban.


A vállalat a leépítést az e-autók iránti gyenge kereslettel magyarázza, és úgy véli, hogy a környezetbarát közlekedés elősegítéséhez elengedhetetlen politikai intézkedések hiányoznak.

A Ford Europe 2027-ig várhatóan dolgozóinak körülbelül 14 százalékát elbocsátja, elsősorban a német és brit gyáraikban - számolt be róla a Bloomberg. Szerdán a vállalat bejelentette, hogy csökkenti az Explorer és a Capri elektromos modellek gyártását a kölni üzemében. Ezen kívül a tervezett tisztán elektromos hétszemélyes SUV bevezetését is leállították, helyette inkább egy hibrid modellt fognak piacra dobni.

A Ford 2021 elején elkötelezte magát amellett, hogy radikálisan átszervezi európai működését, célul tűzve ki, hogy az évtized végére jelentős részben átáll elektromos autók gyártására. Azonban a tervek megvalósítása nem a várt módon haladt: 2023 elején a vállalat bejelentette, hogy 3800 munkavállaló állásának megszüntetésére kényszerül.

A Ford a kereslet csökkenését az elektromos autók iránti kedvezőtlen hangulatnak tulajdonítja Európában. John Lawler, a vállalat alelnöke és pénzügyi igazgatója kiemelte: "Európában, különösen Németországban, hiányzik az a világos és egyértelmű politikai irányvonal, amely a e-mobilitás támogatását célozza meg." Lawler hangsúlyozta, hogy szükség lenne több állami befektetésre a töltőhálózat fejlesztéséhez, továbbá "értelmes" pénzügyi juttatásokra és ösztönzőkre, valamint a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését elősegítő nagyobb rugalmasságra, hiszen az EU és az Egyesült Királyság jövőre szigorúbb szabályozásokat vezet be.

Related posts