Újabb fejezet nyílik az autóipari harcokban: a kínaiakra most rácsapnák az ajtót.


Az Egyesült Államok kormányának célja, hogy megszakítsa a kapcsolatokat a kínai autóelektronikai iparral.

Joe Biden távozó amerikai elnök adminisztrációja az utolsó pillanatokban egy fontos jogszabály-tervezetet kíván véglegesíteni, amelynek célja a kínai okos autóelektronikai hardverek és szoftverek betiltása az Egyesült Államokban. Ezt a hírt Gina Raimondo kereskedelmi miniszter osztotta meg a Reuters hírügynökséggel.

A tavaly szeptemberben bejelentett intézkedés célja, hogy megakadályozza a kínai eredetű, egymással összekapcsolt hardverek és szoftverek használatát az Egyesült Államok közlekedési hálózatán, figyelembe véve a nemzetbiztonsági aggályokat. E lépéssel lényegében elzárnák a lehetőséget, hogy kínai gyártású személygépkocsik és kisteherautók megjelenhessenek az amerikai piacon.

Az amerikai autópiacra tervezett járművek esetében a többi autógyártónak is szüksége lesz olyan innovatív elektronikai megoldásokra, amelyek függetlenek Kínától. Raimondo hangsúlyozta, hogy figyelembe vették az iparági szereplők véleményét, de a célkitűzés változatlan maradt. A kormány elkerülné, hogy kétmillió kínai autó lepje el az Egyesült Államok útjait, aminek a lehetősége egyre valószínűbbé válik.

A szabályozás finomítása során fontos szerepet játszanak a határidők. Eszerint a 2027-es modellévtől kezdődően a szoftverek használatát bizonyos autómodellekből ki fogják zárni. A hardverek esetében pedig 2029-től lépnének életbe a korlátozások. Az Egyesült Államokban működő jelentős hazai és nemzetközi autógyártók technológiai szövetsége, az Alliance for Automotive Innovation, októberben jelezte, hogy a hardverek átállásához legalább egy évre van szükség. Ezen kívül a Consumer Technology Association is úgy véli, hogy a határidőt két évvel érdemesene meghosszabbítani, hogy a szükséges frissítéseket és biztonsági teszteket megfelelően el lehessen végezni.

A Biden-kormány szeptemberben előterjesztette azt a javaslatot, amely szerint 100 százalékos importvámot vezetnének be a kínai autókra és akkumulátorokra. Donald Trump, aki szintén elnöknek jelölte magát, szintén szeretné kizárni a kínai elektromos járműveket az amerikai piacról, de nem zárkózik el attól, hogy a helyi autógyártók az Egyesült Államok területén munkahelyeket teremtve üzemeket hozzanak létre.

Szakértők véleménye szerint a történet végkimenetele az lehet, hogy a megfizethető kínai technológia hiánya az Egyesült Államokban forgalomba kerülő új autók árának emelkedéséhez vezet.

Related posts