Huncut kis lények újraértelmezik a luxizást.

Fotó: Getty Images / Edward Berthelot - Labubu egy Prada táskán, a 2025-2026-os női őszi/téli kollekció bemutatóján a Párizsi Divathéten, 2025. március 6-án.
A Labubu egy olyan plüsskarakter, amelyet egy kicsit, mintha Frankenstein rakott volna össze: nyúlszerű fülei vannak, színes szőrméje és huncut mosolya, ami egyúttal egy kicsit olyan is, mintha ránk vicsorogna. Sokan a köznyelvben a moncsicsihoz hasonlítják, és úgy írják le: olyan ronda, hogy az már cuki.
A karaktert a hongkongi származású, de Hollandiában felnőtt művész, Kasing Lung álmodta meg 2015-ben. Ez a figura a mesebeli karakterek egy különleges csoportjának része, melyet az északi mitológia izgalmas világának ihlete övez. Ezt a különleges részletet osztotta meg velünk a szingapúri Bagaholicboy.
A teremtett figura köré szőtt mese szerint a manószerű lény egy különleges lány, akinek a fülei meredeken nyúlnak az ég felé, s a mosolya egy csipetnyi huncutságot rejteget. Kilenc recés foga mintha varázslatos titkokat őrizne. A figura megalkotója, Lung, 2019-ben egy exkluzív licencszerződést kötött a kínai Pop Mart játékgyártó céggel, hogy életre keltse ezt a rajzolt karaktert. Azóta a figura már több mint 300 különböző színben, formában és méretben elérhető, mindenki számára varázslatos élményeket kínálva.
A Labubu értékesítésében nem csupán a különc és groteszk jellemzők játszottak kulcsszerepet, hanem a Pop Mart által kidolgozott kiváló marketingstratégia is hozzájárult a sikeréhez.
A Business Insider március végén közzétett információi szerint a Pop Mart "The Monsters" játéksorozata, amelynek része a népszerű Labubu figura is, 2024 folyamán lenyűgöző, 3,04 milliárd jüan, azaz körülbelül 146 milliárd forint bevételt termelt. Ez a szám a vállalat összes bevételének 23 százalékát képviseli. Emellett a kollekció bevételei is figyelemre méltó, 726,6 százalékos növekedést mutattak az előző évhez képest, ami jól tükrözi a termék iránti egyre növekvő keresletet.
A kínai játékgyártó teljes bevétele 13,04 milliárd jüanra, azaz 1,8 milliárd dollárra nőtt 2024-ben, ami 106,9 százalékos növekedést jelent éves összehasonlításban.
A vállalat nettó nyeresége jelentős növekedést mutatott, hiszen 185,9%-os emelkedéssel 3,4 milliárd jüanra (kb. 476 millió dollárra) ugrott - számolt be róla a Kr Asia.
A Pop Mart részvényei igazi szárnyalásba kezdtek a Labubu-jelenség hatására: a CNN jelentése szerint 2024-ben majdnem 370 százalékos emelkedést mutattak, és 2025 elejére is túlteljesítették a nagy kínai technológiai óriásokat, mint például a Tencent és az Alibaba.
A Labubu nem csupán egy elkapkodott szörnyecske, hanem egy valódi státuszszimbólum: a Tiktokon felkapott témává vált a Louis Vuitton termékek kombinálása a szörnyecskékkel, és rengetegen rajonganak az ötletért, hogy a luxusretikülön csücsüljön a huncut mosolyú lény, akit a gyűjtők megszállottan öltöztetnek és gondoznak, mint a régi Tamagochi és Furby játékokat.
Egy autentikus labubu ára körülbelül 18-20 ezer forint, de a piacon számos hamisítvány is fellelhető. Például a budapesti ázsiai boltokban megtalálhatóak a Labobo, Lafufu és fauxbubu bábuk, amelyek mind a labubu olcsó másolatai. Ráadásul egyes különleges, limitált kiadású darabok ára akár a 430 ezer forintot is túllépheti.
Habár a Pop Mart hivatalosan korábban azt nyilatkozta a CNN cikke alapján, hogy kész magára vállalni a vámtarifákat, az új kollekciók árai már mutatják a költségek növekedését. A Citigroup elemzői úgy vélik, hogy a vállalat valószínűleg felgyorsítja az ellátási lánc diverzifikálását, emelheti az árakat az Egyesült Államokban, vagy a növekedés középpontját más országok felé mozdíthatja el.