Hedonistaként felfedezték az harmóniát az ízletes fogások és az egészséges életvitel között.
Kilenc évvel ezelőtt Fanni és Bálint egy különleges ötlettel álltak elő, amely akkoriban még senkinek sem jutott eszébe. Nem rendelkeztek pénzügyi háttérrel, sem pedig szakmai tapasztalattal, csupán egy közös álommal és rendíthetetlen elszántsággal. Az évek során a semmiből kezdték el építeni saját márkájukat, amely mára már nemzetközi elismerések sorát gyűjtötte be. Mélyen hisznek abban, hogy lehetséges egészséges életmódot folytatni, miközben élvezik az ízek világát, mindezt kompromisszumok nélkül. Számukra a siker nem csupán számadatokban, hanem a szabadság érzésében rejlik. Küldetésük, hogy minden egyes nap értéket teremtsenek, inspirálva másokat is az egészséges és ízletes életvitelre.
Kitartásuknak hála, ma már a nemzetközi porondon is elismert, számos díjat nyert FiberShake márka büszke tulajdonosai. Sikerüket a függetlenségükben mérik, és elhivatottan dolgoznak azon, hogy értékteremtésükkel gazdagabbá tegyék az emberek mindennapjait.
Minek a hatására indítottátok útjára terméket?
Fanni: Tíz évvel ezelőtt kezdtük meg közös utunkat Bálinttal, és kilenc évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennünk az activé ötlete. Célunk egy olyan termék megalkotása volt, amely segít a rohanós reggelek felkészülésében, amikor az idő szűkös, és az ember gyakran elfelejt enni, vagy késésben van. Kiemelten fontos számunkra, hogy az általunk kifejlesztett termék természetes összetevőkből készüljön, természetes édesítőszerekkel, és gazdag legyen rostban és fehérjében. Mivel a piacon nem találtunk olyan alternatívát, ami teljesítette volna a feltételeinket, elhatároztuk, hogy mi magunk valósítjuk meg az elképzelésünket.
Bár nem vagyunk élelmiszermérnökök, de mindketten elköteleztük magunkat az egészséges életmód iránt, miközben a hedonizmusunkat sem akarjuk feladni. Imádunk ízletes ételeket fogyasztani, de mindig is fontos volt számunkra, hogy megtaláljuk a harmóniát a fenntartható, egészséges életmód és a gasztronómiai élvezetek között. A shake-ünk 10 gramm rostot és közel 20 gramm fehérjét tartalmaz, ráadásul természetes édesítőszerekkel készült, amelyek támogatják a bélflórát – ez számunkra kiemelten fontos. Két ízünket a Michelin-csillagos séfek is díjazták, így bátran állíthatjuk, hogy sikerült megalkotnunk egy olyan ízletes és tápláló alternatívát, amit már évtizede álmodtunk magunknak, és amely gyorsan elkészíthető.
Milyen kalandos ösvény vezetett az álmomból a megvalósult termékig? Minden egy apró ötlettel indult, amely aztán fokozatosan formát öltött. A kezdeti inspirációt követően rengeteg kutatás, tervezés és kísérletezés következett. Az első lépések során sokszor találkoztam akadályokkal, de ezek csak még inkább motiváltak, hogy tovább haladjak. A visszajelzések és az együttműködések során folyamatosan finomítottam a koncepciót, míg végül a termék elkezdett egyre inkább a kezdeti álmomhoz hasonlítani. Az elkészült termék nem csupán a munka gyümölcse, hanem a kitartás, a kreativitás és a tapasztalatok összessége, amely végigkísérte ezt az izgalmas utazást.
Bálint: Hosszú és tanulságos. A brand októberben volt hat éves, ekkor lépett piacra, de két év termékfejlesztés előzte meg. Tudtuk, hogy mit szeretnénk, de ahhoz nem volt elég pénzünk és tudásunk sem, hogy saját gyárat hozzunk létre, ezért keresünk kellett valakit, aki le tudja gyártani a termékünket. Voltak, akik azt mondták, hogy lehetetlen megcsinálni, vagy, hogy erre egyáltalán nincs igény, mert az embereket nem érdekli, hogy mennyi rostot fogyasztanak.
Hosszas kutatás után sikerült hasonló gondolkodású szakemberekkel együtt dolgozni, akikkel megtaláltuk a közös hangot és a termék is elérhette a mai formáját, amit természetesen számos termékteszt előzött meg. . Az első estén gondoltam kóstoljuk meg együtt. Volt aki azonnal kiköpte, volt, aki nem mondott semmit, mások finoman jelezték, hogy ezen még érdemes lenne dolgozni. Mi is éreztük, hogy borzalmas íze van.
Számos összetevőt át kellett alakítanunk, és folyamatosan finomítottuk a receptet. Ahogy Fanni is megjegyezte, nem vagyunk élelmiszeripari szakértők, de józan ész alapján sok kihívást sikerült megoldanunk. Hosszas kísérletezés és rengeteg idő elteltével született meg a csokis shake, amely ma már sokkal ízletesebb, mint a hat évvel ezelőtti változata. Az első adagunk hétszáz dobozból állt, ami igazi mérföldkőnek számított számunkra. Emlékszem, hogy akkoriban még mi magunk szállítottuk a dobozokat a gyárba.
Hat évnyi kemény munka után mindössze néhány óra alatt sikerült értékesítenetek hétszáz doboz FiberShake-et. Mi lehet a titok, ami ennyire vonzóvá tette a terméket a vásárlók számára?
Fanni: Bálint nagyon sokáig egyedül dolgozott a cégben, nekem még évekig megmaradt a munkahelyem és időközben megszületett a kisfiúnk is. Három éve vagyok főállásban a cégünk tagja. Folyamatosan bővülünk, idén márciusban már kilencen voltunk.
Bálint: Én is sokat töprengek ezen a kérdésen. Talán az is közrejátszik, hogy mindig az aktuális igényekhez alkalmazkodva töltöm be a szerepem a cégnél. Folyamatosan figyelemmel kísérem a mentális jólétemet, és számomra kiemelten fontos az önfejlesztés. Az utam során természetesen nem kerülhettem el a kudarcokat, sokszor éreztem, hogy a fáradtság és a frusztráció már elérte a határokat, de a kitartásom mindig segített átlendülni ezeken a nehéz időszakokon. Ráadásul az is motivál, hogy a termékben való hitem folyamatosan erőt ad a folytatáshoz.
Az állandó inspirációm forrása nem más, mint a végtelen szabadság iránti vágyam.
Fanni: Motiváló erő az is, hogy mi értéket szeretnénk alkotni, adni, jobbá tenni az emberek hétköznapjait. Ma pedig egyre nagyobb teret kap és büszkék vagyunk rá, hogy nekünk is szerepünk van ebben.
A sikert számomra a következő szempontok alapján mérem: 1. **Célok elérése**: Mennyire sikerült megvalósítani azokat a célokat, amelyeket kitűztem magam elé, legyenek ezek személyes vagy szakmai jellegűek. 2. **Tanulás és fejlődés**: Mennyire járult hozzá a tapasztalataimhoz, és milyen új készségeket vagy tudást sikerült megszereznem az út során. 3. **Kapcsolatok**: Azok az emberi kapcsolatok, amelyeket kialakítottam, és az a támogatás, amit másoktól kaptam, szintén fontos része a sikerérzésemnek. 4. **Belső elégedettség**: Az, hogy mennyire érzem magam boldognak és kiegyensúlyozottnak a mindennapokban, szintén mércéje a sikeremnek. 5. **Hatás másokra**: Az, hogy milyen pozitív hatással tudtam lenni más emberek életére, és hogy hozzájárultam-e a közösségemhez. Ezek a tényezők összességében formálják a sikerélményemet, és segítenek abban, hogy folyamatosan törekedjek a fejlődésre. Te miben méred a sikert?
Fanni: Az én nézőpontom szerint a siker titka abban rejlik, hogy számomra a hét minden napja egyformán értékes. Nincs különbség a hétfő, kedd vagy szombat között; minden nap új lehetőségeket hoz. A vasárnap estéim tele vannak jókedvvel, és a hétfő reggeli is örömteli pillanatokkal kezdődik. Az, hogy azt csinálom, amit igazán szeretek, és amit élvezettel végzek, teljesen átalakította az életemet. Amióta a saját vállalkozásunkat építjük, eltűnt a hétfő reggeli gyomorgörcs, és már nem számolom a napokat a hétvégéig; helyette izgalommal várom a következő kihívásokat.
Házaspárként igazi kihívást jelent a munka és a magánélet közötti határok kijelölése. Az egyensúly megtalálása néha különösen nehéz, hiszen a mindennapi teendők és a közös idő eltöltése gyakran összefonódik. Milyen módszerekkel tudjuk biztosítani, hogy a munka ne árnyékolja be a kapcsolatunkat, és a közös pillanatok valóban a pihenésről és az együttlétről szóljanak?
Fanni: Sajnos nem sok pozitív példa áll előttünk, és közöttünk is akadtak nézeteltérések. Amikor otthagytam az előző munkahelyemet, és teljes munkaidőben kezdtem el dolgozni, fontos volt, hogy tisztázzuk: a házasságunkban egyenlő partnerek vagyunk, de az irodában Bálint a vezető. Három plusz egy szabályt hoztunk létre, hogy megőrizzük a munka és a magánélet közötti egyensúlyt. Úgy vélem, ez hasonló ahhoz, mint maga a házasság: folyamatos figyelmet és erőfeszítést igényel, hogy jól működjön.
Bálint: Néhány gondolatom szinte ösztönösen jön, de a kritikám megfogalmazása még mindig kihívást jelent számomra; tudom, hogy ezen a téren még van mit csiszolnom. Jelenleg azon dolgozom, hogy hogyan osszam meg hatékonyan a feladatokat másokkal. Tavaly januárban elhatároztam, hogy minden hónapban valamilyen módon az önfejlesztésre összpontosítok, és ez az elköteleződés azóta is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy jobb vezetővé váljak.
Az Activé FiberShake egyik legnépszerűbb kihívása, a 21 napos mikrobiom helyreállító program, jelenleg is zajlik. Miért lehet ez számotokra kulcsfontosságú?
Fanni: A 21 napos mikrobiom helyreállító programunkat 2021-ben indítottuk útjára. Azért választottuk a huszonegy napot, mert számos szakértő véleménye szerint egy új tevékenység rutinszerűvé válásához legalább ennyi időre van szükség. Ha ezt a periódust sikeresen teljesítjük, kilencven nap elteltével a gyakorlatunk szokássá alakul.
A mikrobiom támogató kihívással huszonegy napon át fogjuk a vásárlóink kezét, és szeretnénk nekik megtanítani a rosttudatos táplálkozás alapjait. Aminek az első alappillére a napi 30 gramm rost elfogyasztása. Az emberek általában nincsenek jóban a rostmatekkal, nem tudják, hogy mennyi is az a 30 gramm?!