Íme egy egyedi változat a megadott szövegről: "Miért ne tedd magad túlzottan kedvessé a munkahelyeden? A pszichológusok tanácsai segíthetnek megérteni ennek a viselkedésnek a rejtett következményeit."


Ha az ilyen típusú kommunikáció jellemző rád, valószínűleg őszintébbnek és megbízhatóbbnak fognak látni a munkahelyeden.

Bárki belekerülhet olyan helyzetekbe, amelyekben kényelmetlenül érzi magát. A munkahelyi környezetben ezek a szituációk gyakran előfordulnak. Azonban, ha ügyesen kommunikálunk és nyitottak vagyunk a visszajelzésekre, képesek lehetünk pozitívan alakítani a csapat dinamikáját - állítja a CNBC. Sokan közülünk a legegyszerűbb módszereket választják a kínos pillanatok kezelésére:

Mosolygunk és nevetgélünk, mindezt csupán azért, hogy megerősítsük az örömünket.

Partnerünket: nincs ok aggodalomra, ez egy kedvező interakció lesz. Azonban van egy kis probléma: minél inkább próbáljuk a kedvességünkkel eltakarni a kelletlenségünket, annál inkább észreveszik az emberek, hogy valami nem stimmel. A non-verbális jelek, mint például a hangszínünk vagy a testbeszédünk, árulkodóak lehetnek. Tehát, ha egy bókot műmosollyal kísérünk, senki sem fogja elhinni, hogy őszinték vagyunk; a kommunikáció így hamisnak fog tűnni.

A túlságosan pozitív visszajelzés ráadásul

azt jelzi, hogy nem figyelünk a valós teljesítményre. És valóban nem, ha azzal vagyunk elfoglalva, hogy megpróbáljuk fegyelmezni magunkat. Sokan olyan környezetben dolgoznak, ahol a túlzott kedvesség a norma. Íme három dolog, amivel ez a kultúra olyanná változtatható, ami értékeli az őszinte, hasznos visszajelzést.

Tedd fel a kérdést: Valóban mindannyian élvezzük ezt a túlságosan kedves kultúrát, vagy csupán azért alkalmazzuk, mert mások is így tesznek? A társadalmi normák rendkívüli hatással vannak a viselkedésünkre. Minél gyorsabban veszik fel az újonnan érkezők ezeket a normákat, annál hamarabb érzik azt, hogy "beilleszkedtek". Ha valaki új jön a közösségbe, és azt tapasztalja, hogy a gyenge prezentációk után is dicséreteket kapnak, valószínűleg ő is követni fogja ezt a mintát.

Ha senki sem kérdőjelezi meg kifejezetten

Ez a viselkedés egy olyan jelenséghez vezet, amelyet a szociálpszichológusok "pluralisztikus tudatlanság" néven ismernek. A helyzet lényege, hogy mindenki azt hiszi, mások azért osztanak meg pozitív, kedves visszajelzéseket, mert valóban így érzik. Valójában viszont senki sem élvezi ezt a hamis pozitivitást.

A változás kezdetét egy érdekes kérdéssel indíthatod el a következő prezentáció előtt: "Mit gondolnátok arról, ha mindannyian összegyűjtenénk három konkrét területet, ahol fejlődhetnénk, és három dolgot, amit mindannyian vállalnánk a prezentáció végén?" Ez a megközelítés nemcsak a kreativitást serkenti, hanem közös célokat is teremt a csapatban.

Természetesen! Kérlek, írd le, hogy milyen szöveget szeretnél átalakítani, és milyen stílusra vagy irányvonalra gondolsz, hogy a lehető legjobban testre szabjam!

Teljesen természetes, hogy egy első benyomás során a viselkedés alapján formálunk véleményt és teszünk feltételezéseket. Például könnyen arra a következtetésre juthatunk, hogy egy késlekedő személy lusta. Azonban fontos észben tartani, hogy a benyomások gyakran túlságosan általánosítanak ahhoz, hogy valóban hasznosak legyenek, még akkor is, ha kedvezőek.

Igyekezz a lehető legkonkrétabb és viselkedésorientált visszajelzést adni. Ha pontosan meg tudod határozni, hogy mi volt a probléma – például, hogy a prezentáció túl sok szakszót használt, ahelyett, hogy csupán annyit mondanál, hogy "nem volt érdekes" –, akkor a visszajelzés sokkal értékesebb és hasznosabb lesz.

Ugyanígy a dicséretre is. Ha pontosan el tudod mondani valakinek, hogy mit csinált jól, vagy miért volt kiváló a munkája, őszintébbnek fogsz tűnni, és a visszajelzésed is értelmesebb lesz. Az általánosítások elhagyása további előny, mivel csökkenti a címzett stressz szintjét.

Indulj el apró lépésekkel, és tartsd meg a semleges hangvételt!

Természetesen, íme egy egyedi szöveg a megadott témáról: --- Az irodai konyha nem csupán egy hely, ahol kávét főzünk vagy szendvicset készítünk; ez egy közösségi tér, ahol a munkatársak találkozhatnak, beszélgethetnek és feltöltődhetnek. Éppen ezért fontos, hogy mindannyian részt vegyünk annak kialakításában, hogy mi kerüljön a polcokra. Kezdjük a kérdéssel: mit tartsunk raktáron az irodai konyhában, hogy mindenki igényeihez igazodjunk? Talán néhány alapvető dolog, mint kávé, tea és víz? Esetleg érdemes lenne figyelembe venni a különböző diétákat is, így a gluténmentes és vegán opciónak is helyet adhatunk? Fontos, hogy a választásunk során a munkatársak véleményét is kikérjük, hiszen így nemcsak a konyha tartalma válik közös üggyé, hanem a közösségi érzés is erősödik. Ahogy egyre mélyebb, komolyabb témákra térünk át a munkahelyi kultúrában, úgy a nyílt és őszinte kommunikáció normái is elkezdenek formálódni. Ha már az alapoknál tartunk, érdemes lehet egy közvélemény-kutatást indítani, ahol mindenki elmondhatja, mit szeretne, és ezáltal hozzájárulhat az irodai konyha hangulatának alakításához. Így, amikor elérkezik az idő, hogy nehezebb kérdésekkel foglalkozzunk, az őszinteség és a bizalom már nem lesz idegen fogalom számunkra. --- Ez a megközelítés lehetőséget teremt a nyitott párbeszédre és a közösségépítésre, miközben elkerüli a megosztó témákat.

Amikor azon fáradozol, hogy formálj a körülötted lévő kultúrán, ne felejtsd el, hogy a türelem kulcsfontosságú. A társadalmi normák kialakulása nem egyik napról a másikra történik, és a változtatásukhoz is időre van szükség. Légy kitartó, és hidd el, hogy a legapróbb lépések is hozzájárulhatnak a nagyobb változásokhoz.

Related posts