Hamilton különleges elvárásokat támaszt a Ferrari felé, amelyek a csapat teljesítményének javítására és a versenyképesség növelésére irányulnak. Kiemelten fontos számára, hogy a csapat innovatív technológiákat alkalmazzon, és folyamatosan fejlődjön a vers

Emlékezetes, hogy a Belga Nagydíj hétvégéjén Lewis Hamilton arról beszélt, hogy az idény elején, majd a spái verseny előtti szünetben is "dokumentumokban" foglalta össze benyomásait és kéréseit-javaslatait az autót illetően.
Például dokumentumokat készít az egyes fejlesztési területek vezetőinek visszajelzéseiről, és beszélgetéseket folytat a Ferrari legfelsőbb vezetésével.
Két héten át a gyár falai között töltöttem az időmet, minden hét végén néhány napra. Számos megbeszélésen vettem részt a vezetőkkel, többek között leültem Johnnal, Benedettóval és Freddel is, hogy átbeszéljük a fontosabb kérdéseket. Beszélgettem Loic Serrával, az autófejlesztési részleg vezetőjével a jövő évi motorral, az első és hátsó felfüggesztésről, valamint megosztottam vele, hogy milyen elképzeléseim vannak, és melyek a jelenlegi autóval kapcsolatos aggályaim. Emellett az idény során többször is küldtem dokumentumokat, hogy támogassam a folyamatokat - fejtette ki akkor.
A hétszeres világbajnok egy héttel később, a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatón válaszolt az újságírók kérdéseire, ahol világossá tette, hogy a feljegyzései valójában egy egyszerű Word-dokumentum formájában léteznek. Emellett kiemelte, hogy ezekben a dokumentumokban egyaránt találhatóak pozitív és negatív megjegyzések is.
Az olasz La Gazzetta dello Sport mostanra azt is tudni véli, pontosabban miken szeretne változtatni Hamilton, melyek azok a problémás területek, melyekhez az idei és a 2026-os autót is szeretné jobban magára szabatni.
Az olasz sportlap szerint az angolt leginkább a motorfék érzése zavarja, teljesen más, mint amit a Mercedes erőforrásainál megszokott, és egyelőre a módosítások ellenére is hiányzik az általa elvárt érzés, emiatt aztán a kanyarvétel és az autó általános egyensúlya sincs kedvére. Hamilton állítólag külön kérte, hogy a 2026-os, új erőforrást ezeket szem előtt tartva fejlesszék.
Ugyancsak nincs kibékülve a felfüggesztésekkel. Bár a frissített megoldás valamelyest javított a helyzeten, pontosabb a kanyarvétel, a szűk kanyarokban még mindig nincs meg a megfelelő tapadás, a nagyobb első leszorítóerővel való kísérletezés pedig túl érzékennyé tette a kormányzást számára. Az első-hátsó tengely/tapadás összhangja, egyensúlya is Hamilton kívánságai között van, igaz, a lap szerint igényei nem egyszer ütköztek a csapattársa, Charles Leclerc "lágyabb" stílusához passzoló megközelítéssel.
Izgalmas kérdés, hogy a Ferrari hogyan fogja kezelni a jövő évi autót. Felmerül, hogy vajon képesek lesznek-e mindkét versenyző igényeit figyelembe venni a fejlesztések során. Leclerc sem csupán kívülállóként követi az eseményeket: a Magyar Nagydíj sajtónapján a Vezessnek nyilatkozva elárulta, hogy bár dokumentumokat nem küldözget, aktívan részt vesz a folyamatban, ami azt jelzi, hogy elkötelezetten dolgozik a csapat sikeréért.