Különleges élmény Kecskeméten: Fedezd fel a 247-es Bivaly varázsát!


A Kecskeméten át vezető Cegléd-Szeged-vasútvonalat többnyire elkerülik a különleges vonatok, errefelé nem járnak nemzetközi személyszállító vonatok, se nosztalgiajáratok. Így igencsak felpezsdült a helyi média, mikor kiderült, Cegléd felől Szegedig egy gőzmozdony által vontatott különvonat fog Kecskeméten áthaladni.

Kíváncsi nézelődők fotózzák a 424 sorozatú "Bivaly" gőzmozdonyt

A hír még ahhoz is eljutott, akit teljesen hidegen hagy a vasút és nekem is többen szóltak, nehogy lemaradjak erről a ritka eseményről. Május másodikán így nem volt kérdés, hogy én is az állomáson leszek, hogy szülővárosomban láthassak egy füstölő, pöfögő gőzmozdonyt!

A május másodikai menetet már hetekkel előre bejelentették, és részletes menetrendet is kidolgoztak, amelyben pontosan szerepelt, hogy mely városba mikor érkezik a járat, mennyi időt tölt ott, és mikor folytatja az útját. Kecskeméten különösen figyelemre méltó, hogy egy teljes órát állt a vonat, mivel itt vízzel látták el, ami elengedhetetlen a gőztermeléshez.

A gőzmozdonyból az elsőt 1924-ben, az utolsót 1958-ban gyártották, szám szerint 514 készült belőle. A mozdonyvezetők rajongtak érte, Bivalynak nevezték el, és a 424-esen végzett szolgálat abban az időben a karrier csúcsát jelentette.

A várakozó emberek csoportja izgatottan gyűlt össze, miközben az érkezés pillanatai egyre közelebb kerültek. Az idő lassan telt, és a légkörben érezhető volt a feszültség, ahogy mindenki a legkisebb zajra is felfigyelt. A tekintetek izgatottan meredtek a távolba, és a szívek egy ritmusra dobogtak a várakozás izgalmában.

Ahogy átléptem az állomás küszöbét, azonnal szembesültem a lenyűgöző látvánnyal: egy hatalmas tömeg gyűlt össze a peronokon. Soha nem tapasztaltam még ennyien várakozni egy helyen, felnőttek és gyerekek egyaránt ott álltak, mindannyian izgatottan a mobiltelefonjukat és fényképezőgépüket szorongatták. A légkör tele volt várakozással, mindenki a gőzös érkezésére készült, mintha egy különleges eseményre gyűlt volna össze a világ.

Mindkét peron zsúfolásig megtelt érdeklődőkkel, akik izgatottan figyelték az eseményeket.

Mi épp olyan helyen álltunk, ahonnan még elláttunk a Ceglédi út vasúti átjárójáig, így a sorompó lecsukódása majd egy perccel korábban jelezte, hogy érkezik a különmenet. Mindenki a távolba tekintett, hogy egy pillanatról se maradjon le, majd egyszer csak valaki felkiáltott mellettem: "Jön!"

A távoli füstfelhők már sejtetik, hogy közeledik a gőzös vonat!

Valóban megérkezett! A távolból hatalmas, sötét füstfelhők kavarogtak, ahogy a mozdony fekete orra feltűnt a horizonton, az ötágú csillag büszkén díszítette. Akik eddig még nem kapták lencsevégre a pillanatot, most mind leemelték fényképezőgépeiket és mobiljaikat, az örömteli kattogás hangja betöltötte a teret, miközben a mozdony egy-egy füttyentéssel közeledett, mint egy rég vágyott vendég, aki végre megérkezett.

Fokozatosan közeledik a Bivaly!

A mozdony mély, zúgó szuszogása és pöfögése mindent elborított, mintha a világ többi hangja eltűnt volna a sűrű füstben. Végül, egy hosszan elnyújtott fékezéssel, megállt a 13. vágányon, éppen az egykori vízdaru árnyékában, ahol a múlt emlékei még mindig ott lebegtek a levegőben.

A pályaszám mellett egy táblázat is rendelkezésre áll, amelyből egyértelműen kiderül, hogy Magyarországon kívül Szlovákiában és Csehországban is közlekedhet.

A peronon hirtelen szembejött velem egy ismerős figura, Nagy József, akit a vasútbarátok körében országszerte tisztelnek és szeretnek. Ő az a személy, aki nélkül szinte elképzelhetetlen bármilyen vasúti rendezvény az ország területén. Amint megérkezett, azonnal a mozdonyhoz sietett, hogy megpróbálja távol tartani az érdeklődőket a járműtől, lehetővé téve ezzel a vízvételezés zökkenőmentes megkezdését.

Kíváncsi nézelődők fotózzák a 424 sorozatú "Bivaly" gőzmozdonyt

A különvonat Cegléd felől végre megérkezett, és olyan felhajtást keltett, mintha egy igazi médiasztár lépett volna a vörös szőnyegre. Mindenki lázasan próbálta megörökíteni a pillanatot, de a jó felvételek száma meglehetősen korlátozott volt. Az érkezés után a látogatók mint egy áradat, úgy özönlöttek a vonathoz és a sínekhez, az érdeklődés pedig egészen a vonat indulásáig megállíthatatlanul tartott. Az én fényképeim inkább a légkört és a várakozás izgalmát tükrözték, semmint a mozdony szépségét. Szerencsére a különvonat hosszú útja alatt sok más fotós is akadt, akiknek sikerült csodás képeket készíteniük, így a 2025-ös alföldi gőzmozdonyos élmény öröksége gazdagabb lett a szebbnél szebb felvételekkel.

Egy zsúfolt peronon ennél nehezebb feladatot nehezen találni a tökéletes fénykép megörökítésére...

Az érdeklődők soraiban fiatalok és idősebbek egyaránt megtalálhatóak voltak, és ami külön öröm volt számomra, számos hölgy is részt vett az eseményen!

A síneket emberek tömegei lepték el, Kecskemét állomásán régóta nem volt ilyen élénk érdeklődés.

Az érdeklődés idővel sem enyhült.

A szerelvény hosszan, egy órán át álmodozott a 13. vágányon, várakozva a következő kalandra.

A típusa már több mint egy évszázados múltra tekint vissza, ám a Kecskemétre érkező 247-es számú példány jóval fiatalabb. Érdemes megemlíteni, hogy az utolsó ilyen mozdony 1958-ban hagyta el a gyártósort, míg napjainkban a legelterjedtebb V43 sorozatú villamos mozdonyokat csupán 1963-ban kezdték el gyártani Magyarországon.

A 2025. május 2-3-ára vonatkozó menetrend különleges eseményeket és programokat kínál. Érdemes alaposan átnézni, hogy semmi fontosról ne maradj le!

A kecskeméti vasútállomás szociális épületében már hosszú évek óta készül egy különleges H0-s méretarányú terepasztal, amelyet eddig leginkább csak előzetes bejelentkezéssel lehetett megtekinteni. Ám ezen a különleges napon a nagyközönség is beléphetett, és a látogatók éltek is a lehetőséggel: hosszú sorok kígyóztak az épületben, ahol Csapó András osztrák-svájci témájú analóg rendszerű terepasztala várta az érdeklődőket. Az esemény igazi ünneppé vált a modellezés szerelmesei számára, akik izgatottan csodálták a részletek gazdagságát és a gondos kivitelezést.

A szomszédos épületben egy lenyűgöző H0-s terepasztal várja a látogatókat, ahol a részletek és a precíz kidolgozás magával ragadó világot teremt.

A bejáratnál egy különleges, TT méretarányú német asztal fogadja a látogatókat, amelyet Beregszászi Béla alkotott meg. Ezen a napon nem csupán díszleteként szolgál, hanem aktívan üzemelteti is, így igazi élményt nyújt mindazoknak, akik ellátogatnak a helyszínre.

Természetesen! Íme egy egyedi szöveg a YouTube videó indulásáról: --- 🌟 **Üdvözlünk a csatornánkon!** 🌟 Ma egy izgalmas utazásra hívunk titeket, ahol felfedezzük a kreativitás határait és megosztjuk veletek a legjobb tippeket és trükköket! 🎥✨ Képzeljétek el, hogy a következő percekben együtt merülünk el a videók világában, ahol inspiráló tartalmak és szórakoztató pillanatok várnak rátok. Ne feledjétek, hogy minden egyes feliratkozással közelebb kerültök a közösségünkhöz, így ne habozzatok, és csatlakozzatok hozzánk! Készen álltok? Akkor lássunk neki! 🚀 --- Remélem, hogy tetszik! Ha van bármilyen más kérésed, szívesen segítek!

Még aznap, mikor a gőzös meglátogatta az Alföldet, a helyi médiát, a közösségi oldalakat és a Youtube-ot is elárasztották a friss fotók és videók, hogy aki élőben lemaradt róla, az is láthassa. Jó volt látni, hogy ekkora érdeklődést vonzott ez a különmenet, így bízhatunk benne, hogy a jövőben is lesznek hasonló programok az Alföldön és aki most lemaradt róla, az később még bepótolhatja!

Ez a nap nem csupán a vasútbarátok számára volt felejthetetlen, hanem minden érdeklődő számára különleges élményt kínált. Bízunk benne, hogy a következő hasonló eseményre nem kell sokáig várnunk, és a gőzmozdonyok még hosszú ideig szelíd füstfelhőket eregethetnek az Alföld gyönyörű tájain!

Related posts