Rudán Joe, a zenész, szenvedélyesen foglalkozik autóritkaságok felújításával. Szerinte ez a hobbi nem csupán szórakoztató, hanem fantasztikus módja a stressz levezetésének is. Az autók restaurálása számára a kreativitás és a nyugalom forrása, ahol minden

Rudán Joe éppen a színpadon varázsolja el közönségét, de a zene világán túl másik szenvedélyének is hódol: a veterán autók felújításának. A tehetséges énekes büszkén birtokol egy negyvenéves Ford Transitot, amely egyben a turnébusza is, valamint egy gyönyörű Caprit. Joe nemcsak a hangját, hanem a járműveit is saját kezűleg alakítja át és újítja fel, bár jó barátai is szívesen segítenek neki a munkálatok során.
Minden egy régi Marshall énekfelszereléssel vette kezdetét, amelyet a nyolcvanas évek elején használt, de az idő múlásával sajnos eltűnt. Ez a ritka kincs több mint harminc év után került ismét Rudán Joe birtokába, bár nem éppen a legjobb állapotban. Az énekes azonban nem hagyta, hogy ez elbátortalanítsa; gyorsan nekiállt a felújításnak, és különleges alkalmakra újra be is üzemeli. Mint munkatársunknak elárulta, innen indult el a gépek bütykölése iránti szenvedélye.
A nyolcvanas években egy régi Ford Transit MK 1-es mikrobusz volt az én hű társaim egyike. Néhány évvel ezelőtt úgy döntöttem, hogy újra keresek egy hasonló járgányt, és végül rátaláltam egy közel negyven éves példányra. A kasztni, a futómű és a motor teljes felújítást igényelt, de a barátaim segítségével sikerült helyrehoznunk. Most már ezzel a kis szépséggel járunk a zenekarral a koncertekre – mesélte nosztalgikus hangulatban.
Az énekes gyermekkori álma volt, hogy egy V6-os Ford Capri büszke tulajdonosa lehessen. Hosszas keresgélés után aztán Hollandiában ráakadt egy roncsra, az autó ma már Rudán Joe udvarában áll, napjainkban a karosszérián dolgozik, szakember segítségével.
Fokozatosan állítom helyre az autókat, amikor csak időm engedi. Ez a tevékenység számomra igazi hobbivá vált, hiszen rendkívül megnyugtató számomra. Az egyetlen kihívást az alkatrészek beszerzése jelenti, ami sajnos elég időigényes folyamat.
A járművek koruk révén akár hivatalos klasszikus autó minősítést is nyerhetnek, azonban ehhez szigorú előírásoknak kell megfelelniük. Az autók minden alkatrészének eredetinek kell lennie, hogy megőrizzék autentikus állapotukat.
A Caprit esetleg a felújítást követően oldtimer vizsgán szeretném látni, de a Transitnál ez nem valószínű. A busz belső terét ugyanis átalakítottuk, hiszen a régi, fapados ülések nem voltak alkalmasak a hosszú utazásokra, ezért modernebb, kényelmesebb ülésekre cseréltük őket.