A Mol-csoport újabb fontos lépést tett a karbonlábnyomának mérséklése érdekében.

A Mol-csoport pozsonyi finomítójában sikeresen előállítottak hidrogénezett növényi olajat tartalmazó dízelt és fenntartható repülőgép-üzemanyagot. A vállalat szerint ez a lépés új korszakot jelent fenntarthatósági céljaik megvalósításában. A körforgásos technológiák integrálása révén mérsékelhetik a termékportfólió szén-dioxid kibocsátását, amely összhangban áll az Európai Unió irányelveivel is.
A Mol-csoport örömmel jelentette be, hogy sikeresen befejezte a pozsonyi leányvállalatánál kifejlesztett új üzemanyagok, köztük a hidrogénezett növényi olajat tartalmazó dízel és a fenntartható repülőgép-üzemanyag (Sustainable Aviation Fuel - SAF) gyártását. Ezt a hírt csütörtökön osztotta meg a társaság az MTI-vel.
A termékek minőségét az Isotoptech Zrt. független szaklaboratóriuma hitelesítette radioizotópos elemzéssel. A sikeres próbagyártás azt igazolja, hogy a Mol technológiai szempontból felkészült az alternatív szintetikus üzemanyagok előállítására, ezzel hozzájárul az okos energiaátmenethez - írták közleményükben.
A vállalat emlékeztet arra, hogy a co-processing, azaz a növényi maradványok integrálása a százhalombattai finomítóban már hosszú évek óta része a működésüknek. A bio- és fosszilis anyagok együttes feldolgozása révén előállított üzemanyag kevesebb káros anyagot bocsát ki a légkörbe, ami indokolja ennek az eljárásnak a alkalmazását. A közlemény kiemeli, hogy ez az új megközelítés új fejezetet nyit a Mol-csoport fenntarthatósági célkitűzéseiben, egyben erősíti a vállalat regionális piaci jelenlétét is. Emellett megjegyezték, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyagot kevés finomító állít elő, és a pozsonyi üzem az elsők között van a világon, amely ilyen jellegű termékeket gyárt.
Az Európai Unió környezetvédelmi ambícióival összhangban 2025-től a repülőgép-üzemanyag-fogyasztás során a fenntartható légiközlekedési üzemanyag (SAF) arányának el kell érnie a 2 százalékot, míg 2050-re ez a szám már 70 százalékra nő. E követelmény minden EU-ból induló repülőjáratra vonatkozik, függetlenül a célállomástól. A Mol-csoport és a Slovnaft egyesítik erőforrásaikat a Kassai Műszaki Egyetem Repüléstudományi Karával, hogy közösen teszteljék a SAF alkalmazásának lehetőségeit.
Az alternatív szintetikus üzemanyagok előállítása a Mol-csoport jövőorientált stratégiájának, a Shape Tomorrow-nak szerves része. A vállalat elkötelezett amellett, hogy a körforgásos technológiák bevezetésével és az ipari tevékenységek fenntarthatóságának fokozásával párhuzamosan csökkentse termékportfóliójának karbonlábnyomát. E célkitűzések részletei a vállalat hivatalos weboldalán találhatók.