A Coca-Cola HBC Magyarország új, automatizált boltjaival lép a jövőbe - ITBUSINESS.
A Coca-Cola HBC Magyarország a Kende Retail Kft.-vel partnerségben úttörő lépést tesz a személyzet és pénztár nélküli boltok világába, ezáltal gazdagítva vending üzletágának palettáját. Az innovatív koncepció célja, hogy népszerűsítse az automatizált kereskedelmi megoldásokat, amelyek a korszerű technológiának köszönhetően gyorsabb, kényelmesebb és hatékonyabb vásárlási élményt kínálnak a vásárlók számára.
Az első ilyen bolt a Yettel Magyarország törökbálinti székházában nyílt meg, ahol a vállalat munkavállalói már kipróbálhatják a megoldást. A Coca-Cola HBC Magyarország három éven belül 15 hasonló boltot tervez megnyitni, összesen 250 millió forintos beruházási kerettel, és célja, hogy 2026 végéig megháromszorozza az automatizált kereskedelemből származó bevételeit.
A technológiai fejlődés új dimenziót nyitott a vásárlási élményben, amelynek középpontjában a mesterséges intelligencia áll. Ez a rendszer okos kamerákkal és szenzorokkal figyeli a vásárlók mozgását, és egy virtuális kosárhoz kapcsolja őket a belépéskor. Mindez lehetővé teszi, hogy a kiválasztott termékeket automatikusan nyomon követhessük. A tranzakciók lebonyolítása a Kende Retail Kft. által kifejlesztett Take It Easy applikáción keresztül zajlik, ami gyors és zavartalan vásárlást garantál. A megoldás teljes mértékben megfelel a GDPR előírásainak, mivel nem használ arcfelismerést, csupán a vásárlási folyamat nyomon követésére összpontosít.
Az új elképzelés nem csupán a vásárlói élményt alakítja át gyökeresen, hanem választ ad a kiskereskedelem egyik legégetőbb problémájára, a munkaerőhiányra is. Az automatizált üzletek bevezetése szorosan kapcsolódik a digitalizációs irányzatokhoz és a megváltozott fogyasztói szokásokhoz, egyúttal új üzleti lehetőségeket teremt a Coca-Cola HBC Magyarország számára.
Az első üzlet működtetéséért az Eszmin Hungary Kft. felel, míg a technológia fejlesztését a Kende Retail Kft. biztosítja. A jövőbemutató kiskereskedelmi megoldás célja, hogy a vásárlás még egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé váljon a fogyasztók számára.