Íme egy egyedi változat: **A 2024-es év tíz legfőbb divatpillanata a vörös szőnyegen** Az idei évben a vörös szőnyeg nem csupán a sztárok felvonulásának színhelye volt, hanem a divat történelem egy új fejezetének kezdete is. Összegyűjtöttük azokat a pil


A pucérruhák divattörténelmébe is bevonult az a kreáció, melyet John Galliano, a Maison Margiela divatház - azóta már leköszönt - kreatív igazgatója terezett Miley Cyrus számára a Grammy-gálára. A hálószerű ruhát kézi munkával, több száz arany biztosítótűből állították össze, és csak a feltétlenül szükséges felületeken fedte az énekesnő testét. Az alkotással a dizájner visszautalt a divattervező egyik korábbi kreációjára, az 1996-os őszi-téli kollekciójából. Cyrus az öltözékben a fiatal Jane Fondát idézte Barbarella szerepében.

A Balenciaga divatház egy lenyűgöző, klasszikus Cristóbal Balenciaga-alkotást rejtett el Carey Mulligan számára az idei Oscar-gálán. A tehetséges színésznőt a Maestro című filmben nyújtott kiemelkedő teljesítményéért jelölték, ahol Leonard Bernstein feleségét, Felicia Montealegre-t életre keltve varázsolta el a közönséget. A választott ruha nem csupán egy divatdarab, hanem egy emlékezetes utalás is: az eredeti kreáció 1951-ből származik, abból az évből, amikor Bernstein és Montealegre egybekeltek, így a ruhával a múlt és a jelen találkozik a vörös szőnyegen.

Zendayát a method dressing jegyében a Challengers című film promóciós turnéjának minden egyes állomásán tenisz tematikájú kreációkba öltöztette stylistja, Law Roach. Ezt a tenniscore stílusú, hófehér, teniszütős mintával és hálós panelekkel díszített estélyi ruhát Thom Browne amerikai divattervező alkotta meg a színész-énekesnő számára a film angliai premierjére.

A 2024-es MET-gála témája, "Alvó szépségek: A divat újjáébredése", egy igazi kreatív inspirációt jelentett a divat világában. A dress code, "Az idő kertje", J.G. Ballard 1962-es novellájából merített, így a tervezők számos különböző megközelítést alkalmaztak, hogy életre keltsék ezt a koncepciót. Míg sokan a kert varázsára és színeire összpontosítottak, Olivier Rousteing, a Balmain kreatív igazgatója, az idő fogalmára helyezte a hangsúlyt, amikor megalkotta Tyla, a dél-afrikai énekesnő ruháját. Ez a különleges kreáció a homokóra szimbolikáját idézte meg, a vonalvezetés és az anyaghasználat révén. A ruhát úgy tervezték meg, hogy a homok finom áramlását és textúráját tükrözze, amelyet az organza anyag három eltérő árnyalatú, valódi homokkal és mikrokristályokkal való bevonásával érték el. Az eredmény egy lenyűgöző és egyedi darab lett, amely a divat és az idő múlásának kapcsolatát egyaránt megjelenítette.

Lana Del Rey outfitje Seán McGirr, az Alexander McQueen divatház új kreatív igazgatójának lenyűgöző alkotása volt. Az öltözék a sötét romantika világát idézi, és a divatház névadójának, Alexander McQueen-nek az egyik ikonikus kreációjára, a 2006-2007-es kollekcióban bemutatott agancsos ruhára reflektál. A bronzból készült, ágas fejdísz nem csupán a divatérzékenységet tükrözi, hanem Alberto Giacometti svájci szobrász pálcikaszobrainak különleges formavilágából is merítette inspirációját.

Hunter Schafer a cannes-i filmfesztivál fényében ragyogott, amikor ezt az lenyűgöző Armani Privé estélyt viselte. A ruha anyagának folyékony és fémes jellege egyaránt sugallta a lágyságot és a merevséget, ezzel egy különleges ellentétet teremtve. A kreáció stílusa egyértelmű utalás volt a divatház 2011-es couture kollekciójára, megidézve annak időtlen eleganciáját.

Cate Blanchettről köztudott, hogy elkötelezett környezetvédő és előszeretettel visel vintage vagy épp újrahasznosított kreációkat. A Borderlands című film Los Angeles-i premierjén egy olyan felsőrészben jelent meg, melyet 102 darab régi, használt kanállal díszítettek. A kreáció Ellen Hodakova Larsson svéd divattervező alkotása volt.

A velencei filmfesztivál egyik legemlékezetesebb pillanata rajzolódott ki, amikor Lady Gaga megérkezett legújabb filmje, a Joker: Kétszemélyes téboly premierjére. A vörös szőnyegen egy drámai hatású, fekete Dior Haute Couture estélyi ruhában ragyogott, amely tökéletesen kiemelte egyedi stílusát. Az outfit különlegességét egy gótikus ihletésű, csipkés fejdísz adta, amely Philip Treacy műve, és szarvakat imitálva még inkább felerősítette a színésznő színpadi jelenlétét.

Sabrina Carpenter a divat világának egy különleges fejezetében tűnt fel az MTV Video Music Awards díjátadón. Az esemény különlegességét az adta, hogy a fiatal énekesnő ugyanolyan ragyogó, alabástromfehér Bob Mackie estélyit viselt, amelyet először Madonna viselt 33 évvel ezelőtt az Oscar-gálán. A popikon e szemet gyönyörködtető kreációval nemcsak stílusát, hanem a múlt nagyjait is megidézte: az öltözék a legendás Marilyn Monroe előtt tiszteleg, aki 1962-ben, John F. Kennedy születésnapi ünnepségén lépett a színpadra egy másik, szintén Bob Mackie által tervezett csodálatos estélyiben.

2024 egyértelműen a method dressing éve volt a vörös szőnyegen, ahol a divat és a filmek határvonalai egyre inkább elmosódtak. Különösen figyelemre méltó volt a Wicked című filmhez kapcsolódó események stylingja, amely valódi divatforradalmat indított el. Ariana Grande és Cynthia Erivo, a film két főszereplője, már hónapokkal a premier előtt a szerepeik által inspirált stílusban léptek a nyilvánosság elé, ezzel előrevetítve a film különleges atmoszféráját. Ez a tematikus divatorgia világszerte lenyűgöző premiereken bontakozott ki, ahol a színésznők igazán emlékezetes kreációkban tündököltek. A londoni bemutatón Ariana Grande egy vajsárga Ralph Lauren ruhát viselt, amely színes napszemüveggel volt kiegészítve, ezzel utalva a Broadway musical egyik ikonikus jelenetére. Cynthia Erivo viszont egy lenyűgöző Schiaparelli Haute Couture öltözetet választott, amelynek különlegessége a robotláb hatású szoknya-harisnya megoldás volt – ez a szett tökéletesen megtestesítette a film avantgárd szellemét. Az események során nyilvánvalóvá vált, hogy a method dressing nem csupán egy trend, hanem a karakterek és a divat szoros összefonódásának új dimenzióját jelenti.

Related posts