Tíz év elteltével a jelenlegi tanári kar fele várhatóan nyugdíjba vonul, ami jelentős változásokat hozhat az oktatás területén.

Az oktatási kerekasztal keretén belül az oktatási munkacsoport két tagja, Jakab Zsuzsanna pedagógus, szakképzési szakértő és Trembeczki Csaba matematika szakos innovatív mestertanár beszélgettek Bódis Kriszta moderálásával.
Trembeczki Csaba kifejezte optimizmusát, hangsúlyozva, hogy mindig bizalommal közelít másokhoz. Ez a hozzáállás alapvető fontosságú ahhoz, hogy az emberek valóban partnerségben tudjanak együttműködni. Véleménye szerint az oktatás legnagyobb kihívása a bizalom hiánya, amely gátolja a hatékony együttműködést.
A bizalom hiányosságai vezettek oda, hogy az oktatási rendszer fenntartói közötti kapcsolat ilyen mértékben összpontosult.
- Kiemelte például az órahálókat, amelyek célja, hogy az intézmények világosan meghatározzák helyüket az oktatási rendszerben. Ennek következményeként azonban a tanárok és az iskolák mozgástere erősen beszűkül, ami végső soron a pedagógusok kiégéséhez vezet. A fiatalok egyre kevésbé vonzódnak ehhez a pályához, és ennek hatására a tanári kar elöregedése válik egyre sürgetőbb problémává.
Tíz év múlva a jelenlegi oktatási rendszerben dolgozó tanárok fele nyugdíjba vonul, ami jelentős változásokat hozhat az iskolák életébe és a diákok jövőjébe.
- A mestertanár ráirányította a figyelmet a problémára.
Jakab Zsuzsanna véleménye szerint társadalmunk folyamatos átalakuláson megy keresztül, és az oktatásnak reagálnia kell ezekre az új kihívásokra. Csak így képes az oktatási rendszer arra, hogy a megújuló társadalom aktív résztvevőit nevelje.
Az oktatás minden egyes pillanatunkra kihatással van, életünk során bármikor hozzáférhetünk a tudás forrásaihoz. Nincs olyan kórhatár, ami megakadályozná az új ismeretek elsajátítását, hiszen az oktatás lényege, hogy a tanulók fejlődését támogassa és elősegítse. A tanulók állnak az oktatási folyamat fókuszában, ők azok, akik a tudás világában való eligibilitásukkal formálják a jövőt.
- emelte ki a tanár, aki úgy véli, hogy a jelenlegi oktatási rendszerben a diákok túlzottan meg vannak terhelve; olyan hatalmas mennyiségű tanulnivalóval kell megbirkózniuk, ami komoly nehézségeket eredményez.